عراق - فراخوان شیوخ انقلابی عراق بر پایان دادن به دخالتهای رژیم ایران

شورای شیوخ عشایر انقلابی عراق با صدور  بیانیه ای ائتلاف کشورهای عربی برای پایان دادن به دخالتهای رژیم ایران در یمن و سایر کشورهای عرب منطقه را یک ابتکارعمل شجاعانه دانست.

شورای شیوخ عشایر انقلابی عراق تاکید کردند: قصد و نیت رژیم ایران در تجاوز به کشورهای همسایه به ویژه کشورهای عربی، از زمان روی کار آمدن خمینی، بر کسی پوشیده نیست و مردم عراق اولین کسانی بودند که نسبت به این خطر پنهان، اخطار دادند. این رژیم با سکوت در مقابل اعمالش، توانست با به دست گرفتن نقاط کلیدی و ارگانهای امنیتی، منابع عراق را صرف گروههای کشتار، جنایت و تخریب در بحرین، لبنان، سوریه و یمن کند.
تلویزیون الرافدین - 9 فروردین94

شیخ رعد سلیمان سخنگوی عشایر الانبار از عملیات توفان قاطع در یمن حمایت کرد و از دولتهای عضو ائتلاف عربی خواست که با دخالت فوری خود مردم عراق و سوریه را از سلطه رژیم ایران نجات دهند. شیخ سلیمان تصریح کرد: عملیات ”توفان قاطع در یمن بدون اقدام برای حل‌وفصل بحران در سوریه و عراق، نمیتواند در اهدافش موفق شود“. سخنگوی عشایر الانبار اضافه کرد ”توده عرب سنی در عراق آماده هستند به‌طور مستقیم با دولتهای ائتلاف عربی همکاری کنند“.
سایت روداو - 8 فروردین94

تلویزیون فاکس نیوز در گزارشی از تحولات اخیر در منطقه، به تشکیل جبهه‌یی علیه رژیم ایران و حمایت مقاومت ایران از آن اشاره کرد.
فاکس نیوز گفت: کشورهای عربی جبهه واحدی علیه شورشیان مورد حمایت رژیم ایران در یمن تشکیل می‌دهند، که سعی دارند کنترل آن کشور را به دست بگیرند. کشورهای عربی همچنین قصد دارند یک نیروی متحد عربی را تشکیل دهند. صدها هزار تن از نیروهای نظامی، که بالقوه با تهدید داعش در سراسر خاور میانه مقابله کنند. مخالفان رژیم ایران میگویند اکنون زمان آن فرا رسیده است. رهبر اپوزیسیون ایران مریم رجوی از شورای ملی مقاومت ایران میگوید "این دفاع مشروع و عادلانه بایستی به سراسر منطقه از عراق تا سوریه و لبنان و همه جا گسترش یابد. دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران و مزدوران آن بایستی از این کشورهای اخراج شوند."
9 فروردین94
واشینگتن پست نوشت، جنگ در یمن رئیس‌جمهور آمریکا را مجبور می‌کند تا خط تندتری را با رژیم ایران در پیش بگیرد.
کارشناسان خاورمیانه گفتند تلاشهای دولت اوباما برای جلوگیری از کشیده شدن به جنگ داخلی فرقه یی، نزدیکترین دوستان به دولت را برآشفته و رژیم ایران را جری کرده است.
ماریتن ایندیک معاون اجرایی مؤسسه بروکینگز و سفیر سابق اوباما در خاورمیانه نوشت ” حالا ما یک انتخاب داریم. عدم موضعگیری در سوریه اشتباه اولیه بود که به باز کردن درب جهنم کمک کرد“.
وی افزود: ” اولویت اول این است که به متحدان عرب خود اطمینان بدهیم که ما با آنها هستیم “.
8فروردین 94