اخبار سوریه - آزاد سازی شهر تاریخی بصرا شام توسط رزمندگان سوری

رزمندگان سوری شهر تاریخی  بصرا شام bosra sham در شرق استان درعا را به طور کامل از دست نظامیان اسد، عناصر حزب الشیطان و شبه نظامیان اعزامی از سوی رژیم ایران آزاد کردند.

جبهه جنوب سوریه اعلام کرد رزمندگان سوری بعد از 5 روز نبرد مستمر در عملیات قادسیه بصرا تمامی مراکز نظامی و پایگاههای رژیم اسد از جمله قلعه تاریخی شهر بصرا شام را از دست سپاه پاسداران رژیم ایران و حزب الشیطان و نظامیان اسد خارج کردند. شهر بصرا شام آخرین دژ نیروهای اسد در درعا به شمار می رفت و با این پیروزی اپوزیسیون سوریه کنترل تمامی مناطق جنوب شرقی استان درعا را در دست گرفت.
از سوی دیگر به گزارش الجزیره رزمندگان سوری در سلسله عملیات جدید خود برای به کنترل درآوردن کامل شهر ادلب دست به پیشروی زدند و چند پایگاه و مرکز نظامیان اسد را به کنترل خود درآوردند.
سایت ائتلاف ملی سوریه -5فروردین93

نظامیان اسد در یک جنایت جنگی دیگر شهرکهای بنش benesh و قمیناس ghaminas در حومه ادلب را با گاز سمی کلر هدف قرار دادند به گزارش الجزیره بر اثر این حمله حداقل 30 شهروند سوری  دچار حالت خفگی شدند. رژیم اسد هفته گذشته نیز شهرهای سرمینsermin و قمیناس را با گاز سمی کلر هدف قرار داد  که منجر به کشته شدن 7 تن از جمله چند کودک شد.
الجزیره - 5 فروردین93