تحولات عراق - تسلیح 1300رزمنده از مردم الانبار

تلویزیون الجزیره گزارش داد: وزارت دفاع عراق مسلح کردن 1300 رزمنده از مردم الانبار با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین را شروع کرده است. این آموزش‌ها توسط مشاورین آمریکایی در پایگاه حبانیه، جهت آمادگی این نفرات برای جنگ علیه داعش، انجام می‌شود.

به گزارش تلویزیون الجزیره شورای شیوخ عشایر انقلاب عراق با صدور یک بیانیه اعلام کرد: راه‌حل در عراق باید همه‌جانبه باشد و بر اساس آن حقوق همه عراقیان تضمین شود.
این شورا با تأکید بر اهداف خود گفت: برای تکمیل آزادسازی عراق و بازگرداندن کامل حاکمیت عراق و حمایت از انقلابیون عشایر و برقراری وحدت عراق، از هر شیوه ممکنی استفاده می‌کند و بر حقوق فرهنگی و قومی و دینی مردم عراق تأکید
می‌نماید و مطابق قانون، حفاظت از این حقوق را تضمین می‌کند.
25آذر93

به گزارش تلویزیون التغییر به دنبال سلسله‌ای از انفجارهای تروریستی در روز گذشته در مناطق مختلف بغداد، 28 تن کشته و مجروح شدند.


شیخ علی حاتم سلیمان، امیر عشایر دلیم در گفتگو با تلویزیون التغییر اعلام کرد: بحران در عراق از طریق کنفرانس‌ها حل نمی‌شود بلکه از طریق توقف اعزام شبه‌نظامیان به استان‌های سنی نشین حل می‌شود. شیخ علی حاتم سلیمان افزود: ما خواهان حقوق اهل تسنن بر اساس قانون اساسی عراق هستیم، نه زیر پرچم قاسم سلیمانی.
25آذر93

به گزارش تلویزیون التغییر ائتلاف الوطنیه به ریاست دکتر ایاد علاوی معاون رئیس‌جمهور عراق نسبت به ادامه توزیع مناصب بر اساس قومی و مذهبی هشدار داد. میسون الدملوجی سخنگوی ائتلاف الوطنیه تأکید کرد برای ائتلاف الوطنیه در کمیته توازن ملی، سهمیه نماینده مشخص نشده. و افزود ائتلاف الوطنیه با ارسال تعدادی نامه برای رئیس دولت و اعضای این کمیته، بر توازن سیاسی، به‌جای توازن فرقه‌ای، تأکید کرده است و خواستار قرار دادن معیارهایی است که نشان‌دهنده شایستگی، بی‌طرفی و تجربه در منصبهای عالی در کشور باشد. میسون دملوجی تصریح کرد کمیته توازن ملی به تقسیم مناصب بر اساس معیارهای فرقهیی است که منجر به عواقب وخیمی برای کشور خواهد شد.
25آذر93