تحولات منطقه و عراق

به گزارش تلویزیون التغییر ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک آمریکا در پی دیدارش ازعراق گفت دولت جدید عراق گامهای مثبتی برای آرام کردن اوضاع برداشته است و طی ماههای آینده تعداد نیروهای آمریکایی موجود در عراق به 3100 سرباز خواهد رسید. 27آبان93

رئیس مجلس عراق  سلیم الجبوری در بیانیه‌ای از دولت خواست که یک طرح فوری برای متوقف کردن آدم ربایی سیستماتیک در استان دیالی به اجرا در آورد. به گزارش تلویزیون الحره ، اخیراٴ شورای استان دیالی اعلام کرد از شروع ماه جاری میلادی 80مورد آدم ربایی در دیالی ثبت شده است.
تلویزیون التغییر نیز خبر داد حیدر العبادی نخست وزیر عراق جنایت ربودن شهروندان را خطرناکتر از تروریسم توصیف کرد و گفت این تهدید از این نظر مهم است که امنیت همه شهروندان را، بدون استثنا آن هم از درون خودمان تهدید می کند
تلویزیون الحره عراق - 26آبان93
 
رئیس مجلس عراق به همراه یک هیأت بلندپایه پارلمانی، وارد عربستان شد. به گزارش تلویزیون التغییر یک منبع پارلمانی گفت سلیم الجبوری برای حمایت از پیشرفت در روابطی که رئیس جمهور عراق فواد معصوم و وزیر خارجه ابراهیم جعفری در سفرهای گذشته به آن دست یافته بودند، به ریاض رفته است.
26 آبان93
 
تلویزیون العربیه الحدث گزارش داد: وزیر دفاع عراق قصد خود را برای بازسازی ارتش اعلام کرد.
به گزارش العربیه الحدث خالدی العبیدی وزیر دفاع عراق قصد خود را برای بازسازی ارتش که شامل همه رسته های آن می‌شود برای رویارویی با گروههای مسلح اعلام کرد. او گفت که این اقدام در مرحله اول شامل بیست درصد از ارتش می‌شود. العبیدی اضافه کرد وزارت دفاع مصمم است ارتش عراق را در تمامی رسته های آن مجدداً سازماندهی کند.
25آبان93