استمرار بمباران غزه

به گزارش تلویزیون الجزیره گلوله باران و بمباران غزه توسط ارتش اسرائیل از زمین و هوا و دریا بطو مستمر ادامه دارد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تعداد شهدای فلسطینی به 648 تن و تعداد مجروحین به 4040 تن رسیده است،تنها ایستگاه برق غزه نیز بمباران شد و باعث قطع کامل برق در غزه گردید. سازمان ملل متحد می گوید سه چهارم کشته شدگان فلسطینی غیرنظامی بودند. شمار زیادی کودک نیز در میان کشته شدگان هستند. یکی از مدارس وابسته به سازمان ملل که ساکنان غزه به آن پناه برده بودند نیز توسط هواپیماهای اسرائیلی هدف قرار گرفت مسجد شهدای الاقصی و چندین مسجد دیگر نیز بمباران شدند
گزارشگر الجزیره گفت: تاکنون 30 خانواده همه اعضای آن به طور کامل و یا اکثر اعضای آن بر اثر بمبارانهای کور اسرائیل به نوار غزه قتل عام شده اند.

ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل درجلسه روز سه شنبه شورای امنیت در سخنان تکان دهنده ای با نشان دادن عکس های کودکان فلسطینی که بر اثر حملات اسرائیل به غزه شهید شده بودند گفت: جامعه جهانی به مسئولیتش در حفاظت از شهروندان در زمان جنگ عمل نکرده وی از شورای امنیت خواست حملات اسرائیل به غزه را متوقف و به محاصره آن پایان دهد و حفاظت شهروندان فلسطینی را تأمین کند.

عبدالله المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل گفت آنچه اسرائیل انجام میدهد دفاع از خود نیست بلکه حمله ای نابودکننده و یک جنایت جنگی شرم آور است،
اردن نیز بعنوان یکی از 15 عضو دائمی شورای امنیت با ارائه طرح جدید از شورای امنیت خواستار برقراری آتش بس دائم در غزه و برداشتن محاصره اقتصادی اعمال شده بر آن از سوی اسرائیل و اتخاذ تدابیری برای حفاظت از شهروندان ورساندن کمک های انسانی فوری به آنها شد.

محمود عباس رئیس دولت فلسطین در یک نشست با رهبران فلسطینی در رام الله گفت: اسرائیل تمام قوانین بین المللی را در حمله اش به غزه زیر پا گذاشته است در جلسه اضطراری رهبران فلسطین افزود: هدف اصلی حملات اسرائیل به غزه نابودی آرمان ملی فلسطین و از بین بردن مصالحه است، عباس با تاکید بر وحدت رهبری ملی و پایان دادن به تقسیم گفت ما از مسئولیتمان دست نمی کشیم و به همه جا خواهیم رفت تا حملات را متوقف کنیم و همه جنایتکاران در حق مرد فلسطین را هرچقدر هم طول بکشد مورد پیگرد قرار خواهیم داد عباس افزود: مردم ما بجز در مقابل خدا در مقابل هیچکس سر خم نخواهد کرد و تا زمانیکه کودکان فلسطینی در غزه و قدس و هر جا که هستند در امن و امان نباشند هیچکس در جهان از امن و امنیت برخوردار نخواهد شد.

یاسر عبد ربه دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین بعد از نشست با محمود عباس در بیانیه ای خواستار برگزاری نشست فوری کادر ملی فلسطین در قاهره برای بررسی حملات مستمر اسرائیل به نوار غزه شد و تاکید کرد خواسته های غزه برای برقراری آتش بس و رفع محاصره خواسته همه ملت فلسطین است و از سازمانهای بین المللی خواستار محکومیت تجاوز اسرائیل به غزه و محاکمه مسئولین اسرائیلی در دادگاه های بین المللی شد،

آمریکا پروازهای خود را به اسرائیل لغو کرد. تلویزیون سی.ان.ان گزارش داد در یک تحول جدید بدلیل اصابت یک موشک به حوالی فرودگاه بن گوریون در تل آویو 3 خط هوائی امریکایی … پروازهای خود را به اسرائیل لغو کردند.  
ایرکانادا بزرگترین خطوط هوایی کانادا نیز پروازهای خود را به اسراییل لغو کرد. خطوط هوایی لوفت هانزا و ایرباس نیز پروازهای خود را به اسرائیل به حالت تعلیق در آوردند. از سوی دیگر بسیاری از کشورهای اروپایی و عربی پروازهای هوایی خود به اسرائیل را لغو کردند. خطوط هوایی برخی از شرکت ها در آلمان، فرانسه، هلند، نروژ و اسکاندیناوی  پروازهای خود به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورند و اردن پروازهای خود به اسرائیل را لغو و ترکیه دو هواپیمای خود را از آسمان این کشور بازگرداند.

وزیر خارجه فرانسه، شمار تلفات مردم فلسطین درغزه را غیرقابل قبول دانست. لوران فابیوس گفت: شرایط سختی در غزه حاکم است. هیچ چیز نمی‌تواند حملات مستمر و قتل‌عامها را که قربانیان بسیاری بر جای گذاشته، توجیه کند. این وضعیت، جز بر تشدید تنشها و ایجاد تنفر میان مردمی که تنها می‌خواهند  در همسایگی زندگی کنند، نمی‌افزاید. موضع فرانسه این است که قویاً اقدام کرده و خواستار یک آتش‌بس فوری گردد.
1مرداد93