تحریم جدید خزانه داری آمریکا علیه رژیم اسد

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه ۴ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌ علیه ۲۷۱ کارشناس و مقام رژیم سوریه که در تولید سلاح‌های شیمیایی دست داشته‌اند خبر داد.

این تحریم‌ها مجازاتی است که آمریکا به دلیل حمله شیمیایی رژیم اسد به خان شیخون اعمال می‌کند. با این تصمیم حساب‌های افراد سوری تحریم‌شده در آمریکا مسدود می‌شود و شرکت‌های آمریکایی اجازه معامله با آنها را نخواهند داشت.
اندکی قبل از انتشار بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور طی سخنانی اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به حمله شیمیایی به خان شیخون سوریه منفعلانه عمل کرده است
وی روز دوشنبه ۴ اردیبهشت در دیدار با دیپلمات‌ها و سفیران کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت‌: کشور ما با تهدیدات جدی و رشد یابنده ای مواجه است و بسیاری از آنها از مشکلاتی ناشی می شوند که خیلی وقت است مورد رسیدگی قرار نگرفته اند. وی افزود: در واقع, ملل متحد دوست ندارد درگیر مشکلات جدی شود .... من شورای امنیت را ترغیب می کنم که گردهم آمده و برای مقابله با همه این تهدیدات, وارد عمل شود. شورای امنیت در واکنش نشان دادن به رژیم سوریه بخاطر استفاده از تسلیحات شیمیایی شکست خورد. من به این خاطر خیلی مایوس شدم.
تلویزیون سی ان ان ۴ اردیبهشت ۹۶