جلسه استماع کمیته خارجی سنا، داخل ماشین شکنجه سوریه


کورکر: اسد علیه مردم خودش مرتکب جنایت شده است. همه ما به کمپهای پناهجویان سر زده ایم و دیده ایم که از آمریکا کمک می خواهند. تا ما اسد را به پای عدالت نیاوریم کار ما به انجام نرسیده است. من با تیلرسون روز گذشته ملاقات داشتم. دنیا به ما و به غرب چطور نگاه می کند به کاری که می توانستیم بکنیم، اما نکرده ایم. من از موزه هالوکاست تشکر می کنم که اینها را به ما یاداوری می کند. ما هر کاری بتوانیم می کنیم تا مسببین این جنایات را به پای میز عدالت بیاوریم.

رویس: من هم از موزه هالوکاست تشکر می کنم. از سیزر هم ممنونم که دهها هزار عکس از شکنجه و اعدامها را به جلوی چشمان ما آورد. آنها سنی و شیعی و مسیحی و علوی هم بودند. اسنادی غیر قابل انکار بودند. اسناد مصور در مقابل چشمان ماست،  بهانه ما چیست. من با انگل کار می کنم او روی این مساله متمرکز است. این لایحه بدرستی بنام سیزر نامیده شده است.


بن کاردین: هفته گذشته یک استماع حول کمکهای انسانی به سوریه داشتیم. شش سال است مردم بیگناه سوریه بعنوان بخشی از کارزار نظامی, هدف قرار گرفته اند، دیگر نمی توان بیش از این اینها را نادیده گرفت. سند هست که ۳۰هزار اعدام صحرایی در سوریه بوده است. ما باید مسببین را به پای حساب بیاوریم. اگر اینکار را نکنیم اینها تکرار می شود، این به یقین است. ما به انسانیت مسئولیت داریم تا اقدام کنیم. به مردم سوریه و جهان متعهد هستیم و ما مسبین را به پای حساب می آوریم.


انگل : سیزر یک رجل سیاسی است که این عکسها را توانسته است بگیرد. این عکسها یادآور یک هالوکاست دیگر است. فکر نمی کردیم این جنایات بار دیگر اتفاق افتد. اما اتفاق افتاده است.
در این قسمت برخی از شاهدین جنایات اسد در ایناستماع گواهی دادند
المنظر: من بازمانده هالوکاست هستم. یک خانوده هلندی و یک مسلمان ما را نجات دادند. مسلمانها در بوسنی و توتسی ها در روندا و حالا مردم سوریه هستند که با جنایات غیرقابل تصوری مواجهند. من به اینجا آمده ام تا صدای قربانیان هالوکاست و سوریه باشم. درد و رنج مردم سوریه باید کانون سیاست خارجی آمریکا باشد.
بی عملی در شرایط کشتار, تبانی با دشمن است. من قطیبه را معرفی می کنم که بازمانده ماشین شکنجه سوریه است.
قطیبه : شش سال قبل من تصادفا در بین یکی از این قربانیان نبوده ام. امروز به اینجا آمده ام با انبوهی پیام. پیام همه اینهاکه درعکسها می بینید.
پیام از یمان الفقیر و از لیلا شویخوانی 26ساله که در فوریه گذشته محکوم به اعدام شد.
پیامی از خود سیزر دارم که گفت به قلب دموکراسی یکبار دیگر پیام دارم، امیدهای زیادی داشتم سه سال قبل که این عکسها را فرستادم به این امید که کافی باشد تا ماشین مرگ را در سوریه متوف کند.
متاسفانه اوباما پشت کرد و به خون این قربانیان خیانت کرد.
خون مردم سوریه همه جای سوریه را پوشانده است. هر بار اوباما می گفت دیگر هرگز, اما خط قرمزهای او به جوک تبدیل شد و در اینحال آمریکا بی اعتبار می شد.
شمار جنایات و کشتار، رو به افزایش است. تروریزم اسد و متحدانش نه تنها امنیت سوریه بلکه امنیت اروپا را هم به خطر انداخته است.
دولت جدید آمریکا می تواند علیه این جنایات بایستد. مطمئن هستم که دولت ترامپ توانش را دارد که این جنایات را متوقف کند.
من از شما خواهان ایجاد منطقه امن هستم تا کشتار شهروندان توسط اسد و ایران متوقف شود. امیدوارم نور آزادی بر زندانها و سیاهچالهای اسد بتابد.