سومین و آخرین مناظره انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ

آخرین مناظره انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در لاس وگاس برگزار شد.

در این مناظره علاوه بر مسائل داخلی آمریکا، چالشها و بحرانهای منطقه خاورمیانه از جمله اوضاع سوریه و عراق مطرح شد.

مجری در مورد وضعیت حلب از هیلاری کلینتون پرسید: شما گفتید از اجرای منطقه پرواز ممنوع دفاع خواهید کرد . آیا چنین اقدامی باعث رویارویی با روسیه نخواهد شد؟
هیلاری کلینتون پاسخ داد: ایجاد منطقه پرواز ممنوع می تواند در سوریه جان بسیاری را نجات دهد. اما قبل از آن ما نیازمند مذاکره هستیم و به روسیه نشان دهیم که در این موضوع جدی هستیم.
در مقابل دونالد ترامپ گفت: هیچ وقت کشور ما اینقدر توسط پوتین به بازی گرفته نشده بود.
در بخشی از این مناظره که به عملیات موصل و گزینه استقرار نیروهای آمریکایی در عراق اختصاص داشت، هیلاری کلینتون نسبت به پیروزی این عملیات ابراز خوش بینی کرد.
اما دونالد ترامپ گفت “ما موصل را در اختیار داشتیم ولی حالا، و به خاطر خروج نیروها از عراق به دستور اوباما، آنرا از دست دادیم.» وی چندین بار تأکید کرد: «رژیم ایران قصد تسخیر عراق را دارد، و همواره به دنبال چنین هدفی بوده است». دونالد ترامپ توافق اتمی با رژیم ایران را یکی از بدترین توافقها در تاریخ آمریکا دانست.
 دو نامزد انتخابات در باره مسئله مهاجرت نیز بحث کردند. دونالد ترامپ بار دیگر از سیاست ایجاد دیوار در مرز مکزیک دفاع کرد و گفت در صورت ریاست جمهوری این مسئله را پیگیری می کند.
هیلاری کلینتون گفت این سیاست غلط است چون خیلی از کسانی که در آمریکا به عنوان مهاجر غیرقانونی هستند، مالیات داده اند و حق دارند بعد از این همه سال شهروند آمریکایی باشند.
در خاتمه مناظره چهارشنبه شب، هر کدام از کاندیداها یک دقیقه فرصت داشتند تا سخنان پایانی خود را ارائه دهند. هیلاری کلینتون گفت «من دستم را به سوی همه شما، از دموکرات گرفته تا جمهوریخواه و غیره، دراز می کنم. من از تمام آمریکایی ها می خواهم کمک کنند کشور را بهتر کنیم. ما به استعداد و اشتیاق شما نیاز داریم. من به خاطر خانواده ها در مقابل ابرشرکت ها و ثروتمندان خواهم ایستاد تا تحصیلات و بهداشت و زندگی بهتری داشته باشید.»
دونالد ترامپ نیز در سخنان پایانی خود گفت «ما آمریکا را دوباره بزرگ خواهیم کرد. ما باید به سربازان خود بیشتر برسیم. زنان و افسرهای پلیس ما از احترام لازم برخوردار نیستند. ما آمریکا را دوباره قوی خواهیم کرد. نمی توانیم چهار سال دیگر صبر کنیم تا سیاست های غلط ادامه پیدا کنند».
براساس نظرسنجی اولیه سی ان ان از این مناظره، 52 درصد بینندگان از هیلاری کلینتون و 39درصد از دونالد ترامپ حمایت کردند.