مسدود شدن داراییهای کریستینا فرناندز کریشنر

به دنبال محاکمه روز چهارشنبه کریستینا فرناندز کریشنر، رئیس جمهوری قبلی آرژانتین، قاضی دادگاهی در در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین، دستور مسدود شدن اموال و دارایی‌های وی را صادر کرد.

وی به اتهام فساد مالی و پولشویی و معاملات میلیون‌ها دلار در دوره ریاست جمهوری خود روز چهارشنبه ۱۶ تیر، در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت. همزمان با حضور خانم کریشنر در دادگاه، صدها پلیس در محوطه اطراف مجتمع قضایی مستقر شدند.
همزمان، دادگاه بسیاری از دستیاران نزدیک کریستینا فرناندز را هم فراخوانده و به دلیل سوءاستفاده مالی ازمنابع دولتی مورد محاکمه قرار داده است.
دادگاه ماه مه گذشته کریستینا فرناندز را به صدور دستور غیرمعمول به بانک مرکزی این کشور برای انجام چند فقره نقل و انتقال دلار متهم کرد.
هفته گذشته هم پلیس آرژانتین با یورش به چند ملک متعلق به خانواده رئیس‌جمهوری سابق این کشور، اعلام کرد در حال رسیدگی به اتهام فساد مالی کریستینا فرناندز کریشنر است.
در بهمن سال ۹۳ نیز جراردو پولیسیتا دادستان آرژانتین، کریستیانا فرناندز که آن زمان رئیس‌جمهور آرژانتین بود را رسماً به سرپوش گذاشتن بر نقش مقامهای رژیم آخوندی در بمب‌گذاری آمیا در سال ۱۹۹۴ متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه دادستان آرژانتین گزارش داده است: «تحقیقات علیه کریستینا فرناندز -که پیش‌تر از سوی آلبرتو نیسمن ، دادستان شهید این پرونده، دنبال می‌شد - ادامه خواهد یافت.
آلبرتو نیسمن یک روز پیش از ادای شهادت در کنگره آرژانتین به‌طور مرموزی به قتل رسید. وی قرار بود که در خصوص نقش رئیس‌جمهوری و دستیارانش در مخفی کاری پیرامون انفجار آمیا گزارش دهد.
دادستان آرژانتین، کریستیانا فرناندز را در ارتباط با شکایت نیسمن که روز ۱۴ ژانویه مطرح بود متهم کرده است. آلبرتو نیسمن که به مدت ۱۱ سال پرونده انفجار آمیا را پیگیری کرده بود چهار روز پس از تسلیم این شکایت به قتل رسید.
هکتور تیمرمن، وزیر امور خارجه آرژانتین، و دو سیاستمدار دیگر هوادار دولت نیز به‌دلیل آنچه که سرپوش گذاشتن بر نقش سران رژیم آخوندی در این انفجار خوانده شده است، از سوی دادستان این کشور متهم شده‌اند.