تحولات عراق

حیدر عبادی نخست وزیر اعلام کرد: من در پیگرد فساد و افراد فاسد تا نابودی آنها، فروگذار نخواهم کرد.

سایت نخست وزیر عراق با انتشار این خبر اعلام کرد: حیدر عبادی فاش ساخت که طرحهای خارجی با هدف ایجاد درگیریهای فرقه ای و درگیری بین استانها تدارک دیده شده است.نخست وزیر عراق افراد فاسد و جنایتکاران سازمان یافته را متهم کرد که روز چهارشنبه اقدام به آدم ربایی در بغداد کردند و تأکید کرد من فرامینی برای برخورد با این افراد همانند تروریستها؛ صادر کردم.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر اعلام کرد استمرار تظاهرات انبوه، بمعنی وجود نور امید برای دستیابی به اصلاحات واقعی است. وی از دولت عراق خواست از تظاهر کنندگان در مقابل باندهای کریه که به فعالان تظاهرات حمله می کنند، حفاظت کند. و خواستار اصلاح از جمله در دستگاه قضایی و محاکمه دزدان داراییهای مردم شد.

ائتلاف متحدون برای اصلاح به رهبری اسامه نجیفی اعلام کرد: مواردی از ربودن شیوخ و شخصیتها و جوانان در بغداد از یک ترکیب جمعیتی مشخص توسط شبه نظامیان وجود دارد و این امر بیانگر عملیات جنایتکارانه طراحی شده‌یی است که در روز روشن و بدون هراس از تعقیب قانونی صورت می‌گیرد.

دکتر طه حمدون سخنگوی جنبش مردمی در عراق در مصاحبه با تلویزیون اورینت اعلام کرد: .... بسیاری از کسانی که در جنوب عراق تظاهرات برگزار می‌کنند به صراحت می گویند  از جانب عوامل رژیم ایران و مالکی یعنی همان کسانی که پشت انفجارها درعراق هستند؛ تهدید می شوند.
دکتر طه حمدون افزود: انفجارهای فعلی در بغداد بعد از غیبت مالکی از جلسات ائتلاف ملی و بعد از این که در عهده‌دار شدن فرماندهی بسیج و ریاست ائتلاف ملی شکست خورد مجددا  از سر گرفته شده است واین مسیری است که مالکی و شبه نظامیان وابسته به او در پیش گرفته اند و می‌خواهند با این کار پیام ترس بفرستند … مالکی و شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران می خواهند در مقابل اصلاحات آینده مانع ایجاد کنند، …
دکتر طه حمدون گفت: هادی عامری سرکرده شبه نظامیان بسیج وابسته به رژیم ایران، از اظهارات خود که گفته بود در عرض دو هفته فلوجه را پس خواهیم گرفت عقب نشست چرا که بیش از یک ماه بعد از این اظهارات او نتوانسته است حتی یک گام پیش‌روی کند و درعوض هر ساعت خسارتهای فراوان می‌بیند. به نظرمن بعد از توافق هسته‌ای و پس‌رفت نفوذ رژیم ایران در منطقه؛ وضعیت قبلی دیگر وجود ندارد.