ادامه عملیات جستجوی هواپیمای آلمانی ایرباس320

عملیات جستجو برای یافتن اجساد و  بقایای قربانیان هواپیمای "ایرباس ٣٢٠" متعلق به شرکت هواپیمائی "جرمن وینگز" آلمان که روز چهارشنبه در ارتفاعات آلپ در جنوب فرانسه سقوط کرد، از صبح پنجشنبه ازسر گرفته شد.

این هواپیما که از شهر "بارسلون" در اسپانیا به مقصد شهر "دوسلدورف" در آلمان پرواز می‌کرد، بین شهرهای "دین‌ی  له بَن" و "بارسلونت" در ارتفاعات کوه‌های آلپ در جنوب فرانسه سقوط کرد و هر 150 سرنشین آن کشته شدند.
سخنگوی وزارت کشور فرانسه می گوید: «بیش از ۶۰۰ مرد و زن پلیس، ژاندارمری، آتش نشان، گروه های پزشکی و تحقیق و بازرسی در محل حضور دارند.
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ماریانو راخوی با هلیکوپتر در محل سقوط هواپیمای ایرباس320 در منطقه دور افتاده آلب حاضر شدند. اولاند قول داد فرانسه همه تلاش خود را برای مشخص شدن علت سقوط هواپیما به کار خواهد برد.
راخوی سه روز عزای عمومی در اسپانیا اعلام کرد.
یک کارشناس امور ایمنی هواپیمایی فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: سقوط این هواپیما بقدری شدید بوده است که از آسمان تکه پاره های آن به برگه ها و کاغذهای پراکنده در دامنه پرشیب کوه می ماند تا قطعات فلزی و بال و صندلی یا دیگر اجزای قابل تشخیص هواپیما.
مقاومت ایران این فاجعه را به خانواده های داغدار تسلیت گفت.
یورو نیوز - 5 فروردین93