ابعاد فاجعه‌آمیز اعتیاد در حاکمیت آخوندی

فقر، بیکاری، شکاف عمیق طبقاتی، فشارهای اجتماعی بر مردم و جوانان، نبود چشم‌انداز زندگی بهتر و همچنین وجود باندهای مافیائی حکومتی در تولید و پخش مواد مخدر در دیکتاتوری ولایت‌فقیه به‌یقین از پارامترهای مؤثر برای رشد اعتیاد در جامعه است. ابعاد فاجعه اعتیاد به حدی وخیم و از کنترل خارج‌شده است که یک کارگزار حکومتی طی سخنانی از وجود 5 میلیون و 500 هزار خانواده درگیر با مواد مخدر خبر داده است. در این رابطه دبیر شورای هماهنگی مبارزه! با مواد مخدر در استان گیلان (خبرگزاری حکومتی ایسنا 10 تیر 1394) می‌گوید: «پنج میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده درگیر موضوع مواد مخدر هستند و ۵۵ درصد آمار طلاق ناشی از مواد مخدر است».

اگر رقم متوسط اعضاء هر خانواده را تنها 4 نفر فرض کنیم، ترجمان سخنان این کارگزار حکومتی به معنای وجود درگیر بودن بیش از 20 میلیون نفر با معضل اعتیاد در جامعه است. وی در ادامه با تناقض‌گویی سپس می‌افزاید: «یک‌میلیون و 325 هزار معتاد در کشور وجود دارند. پس از بحران فقر، رشد جمعیت، نابودی محیط‌زیست، اعتیاد چهارمین بحران اصلی جامعه بشری (ایران) است».

ابعاد بحران اعتیاد در حاکمیت فاسد آخوندی به حدی است که برای نمونه قائم‌مقام حکومتی در ستاد مبارزه با مواد مخدر پیش‌تر (سایت مشرق 4 مرداد 1393) در سخنانی گفته بود: «این موضوع که سن اعتیاد تک‌رقمی شده مبنای علمی ندارد و ما وقتی می‌توانیم عددی را رسماً اطلاع‌رسانی کنیم که شیوع‌شناسی انجام‌شده باشد، فعلاً آماری که ما داریم سن 15 سال را نشان می‌دهد. در مدت 4 ماهه ابتدای سال 251 هزار و 136 نفر از خانواده‌های سطح کشور به‌صورت تلفنی از مشاوره‌های مددکاران و کارشناسان ستاد مبارزه با مواد مخدر بهره‌مند شده‌اند. همچنین 148 هزار و 688 نفر در محیط‌های آموزشی و 58 هزار و 773 نفر در محیط‌های صنعتی، اداری و نظامی آموزش‌های مربوط به مبارزه با مواد مخدر را دیده‌اند».
خبرگزاری حکومتی ایسنا - 11 تیر 1394