وندی شرمن: جنگلی از بی اعتمادی با رژیم ایران وجود دارد

وندی شرمن، معاون وزیرامورخارجه امریکا طی یک سخنرانی گفت، جنگلی از بی اعتمادی به رژیم ایران وجود دارد. بحثهای ما بسیار واضح است: رژیم ایران نباید و نمی‌تواند به سلاح اتمی دسترسی داشته باشد“.

وی افزود: ”گشایش تحریمها علیه رژیم ایران هنگامی عملی خواهد شد که ما به یک توافق جامع و کامل دست پیدا کنیم.
معاون وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: زمان آن رسیده که دیگر این کار را تمام کنیم. این‌که آیا این اتفاق خواهد افتاد یا نه؟ من نمیدانم.
وندی شرمن تأکید کرد، اگر توافق جامع اتمی امضا نشود، تقصیر متوجه رژیم ایران است، چرا که آمریکا و قدرتهای جهانی آماده امضای این توافقنامه هستند.
به گزارش آسوشیتدپرس، شرمن، که در مرکز تحقیقات استراتژیک و بین‌المللی سخنرانی می‌کرد، به ابراز نگرانیها، سؤالات سخت و موضوعاتی که رسیدن به توافق را مشکل می‌کند، اشاره کرد و از جمله گفت، از جمله دشواریهای دولت اوباما قبولاندن توافق احتمالی در داخل آمریکا و همکاران نزدیک منطقه‌یی است.
معاون وزیر خارجه امریکا تاکید کرد: اینکه به توافق اتمی با رژیم ایران برسیم یا نه، آمریکا صدای خود را بر سر نگرانی بخاطر سیاست بی ثبات سازی رژیم ایران در منطقه بلند نگه خواهد داشت. ما رژیم ایران را همچنان مقصر درتمامی زمینه های نقض حقوق بشر و اقداماتی که فرقه گرایی را تحریک می کند می شناسیم.. درگیرشدن ما بر سر یک  موضوع با کشوری، سکوت در  دیگر موضوعات را به رسمیت نمی شناسد.
یو.اس. نیوز-2آبان93