ادامه مخاصمات رژیم بر سر برجام و «عقب گرد از منطقه» و «تغییر ساختار» نظام

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت مجلس رژیم اعلام کرد در جریان مذاکرات اتمی دولت روحانی و با کشورهای ۱+۵ سه تن از اعضای تیم جواد ظریف جاسوس بوده اند و اکنون فراری هستند، اما دولت این موضوع را مخفی نگهداشته است.

کریمی قدوسی هم چنین در سایت خود نوشت، مشاور رئیس بانک مرکزی رژیم به نام دری اصفهانی که او نیز جزء هیات مذاکرات رژیم بوده، به اتهام جاسوسی مورد محاکمه قرار گرفته و خواستار پخش اعترافات وی گردید. به دنبال انتشار این اظهارات، دفتر آخوند روحانی، با صدور اطلاعیه‌ای آنها را دروغ و بی‌پایه است.
در همین حال بحران درونی رژیم برسرعواقب زهر اتمی و مداخلات منطقه یی رژیم، همچنان ادامه دارد. در حالی که کابینه روحانی هنوز از جنگ تقسیم سهم در مجلس ارتجاع در نیامده بروز شکاف در نظام بر سر ادامه مسیر برجام در اظهارات مهره های دو باند بارز شده است. در باند خامنه ای ابراز نگرانی از پیامدهای تشدید تحریم ها تا مرز «عقب گرد از منطقه» و«پایان دادن» به نظام، مضمون مشترک اظهارات مقامات و مهره های حکومتی است. پاسدار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: «مشخص شد که آمریکایی‌ها بر اساس اهداف و نیات‌شان به تعهداتشان هم پایبند نیستند و نقض برجام می‌کنند؛ چون تحریم‌های جدیدی را به بهانه موشکی، تروریسم و حقوق بشر وضع کردند و به طور قطع اگر ما به نوعی تلاش کنیم تا بخشی از تحریم‌ها را با آمریکایی‌ها توافق کنیم و تحریم‌ها برداشته شود، آمریکایی‌ها به شکل دیگری تحریم‌ها را تشدید می‌کنند». وی افزود:« اساسا از طریق تحریم‌ها و فشارها به دنبال این هستند تا به وسیله مذاکره و معامله، به انقلاب اسلامی پایان دهند».
سراج مهره اطلاعاتی رژیم نیز با اشاره به وضعیت رژیم گفت: «ما شاهد هم افزایی اقدامات استکبار علیه جمهوری اسلامی در سه حوزه بین المللی، منطقه ای و صحنه داخلی هستیم که هدف آنها اجماع و انزوای بین المللی، تلاش برای عقب گرد نظام از منطقه، گسست سیاسی و اجتماعی در داخل ایران، دوگانگی در حاکمیت برای تغییر در ساختار است». وی به باند روحانی هشدار داد «پرکردن جدول آمریکایی ها در حوزه امنیت زدایی، آتشی است که دود آن به چشم همه جریانات سیاسی خواهد رفت».
درهمین حال رزاقی یکی از کارشناسان اقتصادی از باند خامنه ای گفت:‌« برجام در حل مشکلات اقتصادی شکست خورد» وی در مورد طرح مجلس ارتجاع درمقابله با تحریمهای سنای آمریکا افزود «مجلس دانسته با ندانسته طرحی را تصویب کرده است که در عمل این طرح قابلیت اجرایی بسیار کمی داشته و حتی اگر عملیاتی هم بشود در قبال تحریم های آمریکا اثر چندانی نخواهد داشت». وی در حالی که طرح های باند روحانی را «حرف ها و طرح های پوشالی و موهوم» می نامید افزود:« غرق شدن در واردات نه تنها منجر به بیکار شدن تعداد زیادی در کشور می شود بلکه اقتصاد کشور را آنقدر آسیب پذیر می کند که هر تحریمی می تواند برای کشور مشکلات اقتصادی ایجاد کند که طبیعتاً قشر کم درآمد آسیب بیشتری از تحریم ها می بیند».
در همین حال علی خرم مشاور ظریف رو در روی باند حریف بر ادامه مسیر برجام تاکید کرد و از جمله گفت: «آنچه از صحبت‌های رئیس‌جمهور مشخص است، این است که دولت دوازدهم نه تنها ادامه‌ دهنده راه دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی است بلکه تاکید بیشتری در موضوع تعامل سازنده با جهان دارد...دولت دوازدهم تلاش خود را برای حفظ و تداوم اجرای برجام خواهد کرد».
اما معلوم نیست که پس چرا آخوند روحانی در مجلس آخوندی دست به دامن خامنه ای شده بود و التماس و درخواست می کرد که لطفا مارا تعیین تکلیف کنید؟!