بحران شقه در نظام و گزارش کیهان خامنه ای درباره دیدار روحانی با سرکردگان سپاه

درباره دیدار روحانی با سرکردگان سپاه، کیهان خامنه ای نوشت:‌ جلسه روز دوشنبه به درخواست فرماندهان ارشد سپاه برگزار شده و محور اصلی بحث نقد عملکرد و مواضع دولت در حوزه امنیت نظام و ارزش‌های بنیادی نظام بوده است.

در این دیدار فرماندهان سپاه درصدد برآمدند، دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که از ناحیه ادبیات و رویکردهای تبلیغی دولت پدیده آمده را بدون واسطه  و صریح با رئیس‌جمهور در‌میان بگذارد.

کیهان خامنه ای افزود:‌ سخنانی که (روحانی)‌ درباره روند قضایی کشور در ۳۸ سال گذشته در حوزه جرائم امنیتی مطرح کرد و  ورود(وی) به حوزه‌هایی از این دست ضمن آنکه نوعا فراتر از اختیارات رئیس‌جمهور می‌باشد، مشکلات عمده‌ای نیز برای کشور پدید می‌آورد.

کیهان خامنه ای سپس روی اظهارات روحانی درخصوص سند FATF  انگشت می گذارد و با اشاره تلویحی به  دست بستگی های ناشی از سند ارگان جهانی ضد پولشویی برای بانکهای سپاه و تامین مالی تروریسم، می نویسد: این سند در صورت اجرایی شدن دست و پای کشور را در مسایل مرتبط با نظام و انقلاب به خصوص در حوزه خارجی می‌بندد.

کیهان می افزاید: متأسفانه آنچه از لابلای حرف‌های رئیس‌جمهور و تیم او شنیده می‌شود حل و فصل مسایل منطقه‌ای با کشورهایی نظیر عربستان, ترکیه و آمریکاست...در درون دولت یک جریان بسیار مؤثر سیاسی راه‌حل مشکلات را در همطراز شدن با دولت‌های دیگر عنوان می‌کند. این‌ها بدون آنکه طرحی ارائه کنند می‌گویند باید عادی‌سازی کنیم و هرچه که لازمه آن است بپذیریم ... و این در حالی است که هر کشوری به میزانی که ضعیف می‌شود به همان میزان باید تحمیلات بیشتری را بپذیرد.

کیهان خامنه ای در ادامه می نویسد: در واقع فرماند‌هان ارشد سپاه در دیدار روز دوشنبه خود فهرستی از دغدغه‌های مهمی که در حوزه ارزش‌های نظام دارند را مطرح کرده و پیامدهای برخی مواضع را بطور شفاف برای شخص رئیس‌جمهور تشریح کردند. ...سپاه طبعاً در رابطه با وظایفی که براساس قانون اساسی برعهده دارد، غیر از به صدا درآوردن زنگ‌ها, اقدامات اساسی را برای رفع دغدغه‌ها دنبال می‌کند و این همان چیزی است که از سپاه یک موجود ویژه ساخته است، موجودی که وقتی با لبه امنیتی وارد ماجرا می‌شود، پیچیده‌ترین توطئه‌های امنیتی- آنگونه که در سال‌های ۵۹ و ۶۰ وجود داشت- را خنثی می‌کند.