پیام ژرارد دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا در حمایت از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

ژرارد دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا

می‌خواهم به شما اعلام کنم، ۲۶۵ نمایندة پارلمان اروپا که در بین آنها ۴ نایب‌رئیس پارلمان اروپا و ۲۳ رئیس کمیسیون و رئیس هیأت‌های روابط پارلمان اروپا حضور دارند بیانیة مشترکی را امضا کرده‌اند که خواهان احترام به حقوق بشر در ایران شده است.

بر خلاف آن‌چه برخی مطبوعات غربی می‌گویند، انتخاباتی که به‌تازگی در ایران برگزار شد، هیچ بارقه‌یی از دموکراسی را نداشت. فقط کاندیداهای مورد تأیید رژیم مجاز به کاندیدا شدن بودند. نمی‌توان آن‌را دموکراسی نامید.

حسن روحانی که دور دوم خود را شروع می‌کند نه یک مدره است و نه رفرمیست. طی دور قبلی خود در رأس حکومت، رژیم ایران حکومتی بود که رکورد بالاترین آمار اعدام در جهان نسبت به جمعیت را داشت. وزیر دادگستری روحانی خود یک عضو «هیأت مرگ» بوده که مسئول اعدام بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸ است که اکثر آنها از سازمان مجاهدین بودند.

ما کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و شورای حقوق بشر را فرا می‌خوانیم که یک کمیسیون تحقیق واقعی در مورد قتل عام این زندانیان سیاسی ایجاد کنند. ما هم‌چنین از کشورهای عضو اتحادیة اروپا می‌خواهیم که گسترش روابط خود را با رژیم ایران به توقف اعدام‌ها و پیشرفت روشن در زمینة حقوق بشر مشروط کنند. علاوه بر این، ما بسیار نگران نقش مخرب رژیم در منطقه هستیم. می‌دانیم که سپاه پاسداران رژیم ایران به‌طور خاص در سوریه و عراق حضور فعال دارد. ما خواهان آن هستیم که سپاه در لیست سیاه بین‌المللی قرار گیرد.

برای اعلام هبستگی خودمان با اپوزیسیون دموکراتیک ایران، من در گردهمایی ایرانیان شرکت خواهم کرد که در اول ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود. آنجا حمایت ۲۶۵ نمایندة پارلمان اروپا که این بیانیة مشترک را امضاء کرده اند ارائه کنم. ما قویاً خواهان آن هستیم که دولت‌های اروپایی از بیانیة ما تبعیت کنند. زنده باد اپوزیسیون ایران.

ای یو ریپورتر - ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷: اعضای پارلمان اروپا و شخصیت‌های برجسته‌یی در گردهمایی عظیم پاریس شرکت خواهند کرد تا خواستار تغییر رژیم در ایران بشوند... چند صد تن از پارلمانترهای اروپایی و شخصیت‌ها از بیش از ۲۰ کشور در گردهمایی عظیم ایران آزاد در پاریس در اول ژوییه شرکت خواهند کرد.

انتظار می رود که این برنامه هم‌چنین دهها هزار ایرانی در تبعید و هوادارانشان را جلب کند... قانونگذاران، احزاب و دیدگاه‌های سیاسی مختلفی را نمایندگی می‌کنند ولی دارای یک نقطه‌نظر مشترک هستند مبنی بر این‌که رژیم آخوندی حاکم بر ایران به‌قدری نسبت به حقوق بشر و دموکراسی بی‌اعتنا است که تغییر رژیم، برای آزادی در ایران و ثبات در منطقه، اجتناب‌ناپذیر است.

آنها از جنبش اپوزیسیون به رهبری مریم رجوی، به‌عنوان بهترین وسیله و راه حل تحقق چنین تغییری حمایت خواهند کرد... سخنرانان, از این اپوزیسیون به‌خوبی سازماندهی‌شده, به‌عنوان یک گزینه پایدار حمایت خواهند کرد که می‌تواند تغییر رژیم در ایران را به واقعیت تبدیل کند.

گرایش فزاینده‌یی وجود دارد که ائتلاف اپوزیسیون به رهبری خانم رجوی یعنی شورای ملی مقاومت ایران، یک آلترناتیو پایدار را در برابر این حکومت مذهبی، نمایندگی می‌کند.

بخش اصلی این شورا، سازمان مجاهدین خلق ایران... دارای شبکة عظیمی از حامیان در ایران است و در پی تغییر رژیم است. شبکه سازمان مجاهدین در ماه‌های اخیر بر فعالیت‌هایش در داخل ایران، به‌طور چشمگیری افزوده است.