همبستگی با گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس - پیامهای نمایندگان کنگره امریکا

اد رویس - رئیس کمیته امور خارجی کنگره
سلام، من نماینده اد رویس از کالیفرنیا هستم. همچنین افتخار این را دارم که بعنوان رئیس کمیته امور خارجی کنگره خدمت کنم.

من و همکارانم بسیار نگران تهدیدهایی از جانب رژیم ایران هستیم، رژیمی که وحشیانه با مردم خودش بدرفتاری میکند و با حمایت از تروریسم به خارج از مرزها خشونت صادر میکند،. بسیاری از ایرانیان تجربه خانمانسوزی داشتند که رژیم ایران دوستان و خانواده شان را زندانی کرده و آنها را بدون دسترسی به وکیل غیرمنصفانه محاکمه کرده است. آنهایی که زندانی میشوند با شرایط غیرانسانی مواجه هستند از جمله کمترین دسترسی به رسیدگی پزشکی. برخی از آنها وحشیانه شکنجه میشوند.
این رژیم همچنین به محدود کردن آزادی بیان و اعمال تبعیض خشونت آمیز ادامه میدهد. در انتخابات امسال در بهار، به مردم امکان انتخاب دروغینی داده شده بود که بین یک سخت سر و یک سرسختتر که هر دو تایید شده خامنه ای بودند، انتخاب کنند. این چه پیامی دارد که نزدیک به ۳۰۰۰ اعدام فقط در دوره اول ریاست جمهوری به اصطلاح میانه رو، حسن روحانی انجام شد؟
من و همکارانم همچنان بر اعمال تحریم سران رژیم که در نقض حقوق بشر در سال گذشته دست داشتند، تاکید میکنیم.
در سال گذشته ما شاهد منتقل شدن ساکنین کمپ لیبرتی از عراق به آلبانی بودیم، جاییکه آنها از (حملات) رژیم ایران و مزدوران تروریستی اش بهتر در امان هستند. این یک خبر خوش بود.
اما هنوز ما مسیر طولانی در پیش داریم. مسیر طولانی برای تامین حقوق همه ایرانیها. مردم ایران شایسته حکومتی هستند که
با آنها با کرامت و احترام برخورد کند. به همین دلیل کنگره آمریکا به مقابله با رفتار ظالمانه و غیرقانونی رژیم ادامه خواهد داد.

پال گوسار – نماینده کنگره امریکا
باعث خوشنودی من است که آرزوی یک کنفرانس موفق برای شما بکنم و از همه تلاشهایتان برای اصلاح وضعیت در ایران قدردانی کنم. برنامه شما که به حقوق بشر، حقوق زنان و اقلیتهای مذهبی احترام میگذارد، بیش از حد در ایران مورد نیاز است. تلاشهای سخت و پایداری شما حتما ثمره خواهد داد. تاریخ در طرف شما است، پس همچنان در این مسیر باشید. جهان کارهای شما را مینگرد و از تلاشهای شما قدردانی میکند. از طرف همه در اینجا در ایالات متحده آمریکا از شما تشکر میکنم.

استیو کوهن - نماینده کنگره امریکا
به دوستانم در گردهمایی ایران آزاد درود می‌فرستم. بعنوان رئیس مشترک کمیته حقوق بشر و دموکراسی در ایران در کنگره، باعث افتخار من است که به شما درود بفرستم. مدت‌هاست که حامی تلاش مردم ایران برای یک ایران آزاد بوده‌ام. من قویاً از یک ایران دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیر اتمی حمایت میکنم.

مردم ایران شایسته حکومتی هستند که به حقوق پایه‌یی و آزادی آنها احترام بگذارد اعم از آزادی بیان، انجمن و اجتماع و برابری جنسی و مذهبی. من به محکوم‌کردن نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران و حمایت آن از تروریسم ادامه می‌دهم. من حامی مشترک قطعنامه‌یی هستم که رژیم جمهوری اسلامی را بخاطر قتل عام زندانیان سیاسی در ۱۹۸۸ محکوم میکند و خواهان عدالت برای قربانیان آن است. از دوستان ایرانی مقیم آمریکا قدردانی می‌کنم بخاطر حضور و حمایت بی‌نظیرشان از مبارزه برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران. شجاعت شما برای من و همه اعضای کنگره الهام‌بخش است.