گزارش رسانه های بین المللی از افشای ۴۲ مرکز موشکی سپاه پاسداران توسط مقاومت

واشنگتن تایمز:‌ گزارش شورای ملی مقاومت ایران ۴۲ مرکز موشکی سپاه پاسداران را شناسایی و مستند می‌کند.

گروه برجسته اپوزیسیون ایران روز سه‌شنبه گفت، رژیم ایران تولید و آزمایش موشک‌های بالیستیک را از زمان توافق اتمی سال ۲۰۱۵ با ایالات متحده افزایش داده و در عین حال به‌طور دائم میزبان دانشمندان کرة شمالی است که دانش فنی ساخت و راه‌اندازی سلاح‌های اتمی را در اختیار دارند.

شورای ملی مقاومت ایران گزارشی را منتشر کرد که... ۴۲ مرکز تحت ادارة سپاه پاسداران از جمله ده‌ها سایت را که قبلاً افشا نشده‌اند، شناسایی و مستند می‌کند...
متخصصان کرة شمالی به رژیم ایران نشان داده‌اند که چگونه تونل ها را بکنند و شهرهای «موشکی» را در عمق کوه‌ها بسازند تا مانع تخریب از طریق حملات هوایی بشوند.
این گزارش گفت: «در زمینة آموزش‌ها و روابط، هیأت‌های هوا-فضای سپاه پاسداران به‌طور مداوم به کرة شمالی سفر می‌کنند و دانش، اطلاعات و دستاوردهای خود را با متخصصان آن مبادله می‌کنند. کارشناسان کرة شمالی نیز به‌طور مستمر به ایران سفر می کنند».

رئیس جمهور دونالد ترامپ از توافق اتمی با رژیم ایران... به شدت انتقاد کرده است... حتی طرفداران توافق اوباما با رژیم ایران هم می‌گویند علامت کمی وجود دارد که حاکی از تعدیل رفتارهای جمهوری اسلامی در سطوح دیگر باشد.

علیرضا جعفرزاده... در کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه... گفت که رژیم نیروی هوا-فضای سپاه پاسداران را تغییر سازماندهی داده تا تقریباً به‌طور انحصاری، به‌جای هواپیماها، روی تولید و آزمایش موشک تمرکز کند.

گزارش شورا به مرکز موشکی سمنان، مجموعه‌یی از امکانات ذخیره‌سازی و راه‌اندازی پرتاب موشک‌های بالیستیک میان‌برد در شمال مرکزی ایران توجه می‌کند. گزارش می‌گوید در اینجاست که رژیم ایران کار موشکی را با تحقیقات اتمی سازمان سپند جوش می‌دهد.
شورای ملی مقاومت برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ وجود سپند را اعلام کرد. در سال ۲۰۱۴، دولت اوباما تحریم‌هایی را علیه سپند برای انجام کار غیر قانونی که توسط توافق اتمی در نظر گرفته نشده است، اعمال کرد...

شورای ملی مقاومت گفت بیش از هر زمان دیگری، سران رژیم ایران، موشک‌ها را به عنوان ابزار استراتژی بقای خود می‌بینند.
شورا گفت: «رژیم ایران با حمایت از دو رکن اصلی: سرکوب در داخل و صدور بنیادگرایی اسلامی و تروریسم به خارج از ایران در قدرت باقی مانده است. برنامة غیر قانونی تسلیحات اتمی و گسترش مداوم موشک‌های بالیستیک، در خدمت سیاست صدور بنیادگرایی اسلامی و تروریسم آن قرار دارند».

تلویزیون اسکای نیوز عربی: اپوزیسیون ایران ده‌ها سایت را که رژیم تهران در آن موشک‌های بالیستیک تولید می‌کند و آن‌را ارتقاء می‌دهد فاش کرد...
گزارشگر: رژیم تهران از طرفی سایت‌های اتمی‌اش را خاموش کرد ولی در مقابل شعلة تولید موشک‌های بالیستیکیش را روشن کرد. اپوزیسیون ایران اطلاعات ۴۲ سایت تولید و آزمایش و شلیک موشک بالیستیک در ایران را فاش کرد که برخی از آنها مثل سایت سمنان به برنامه اتمی رژیم ایران مرتبط است. در این کوه‌ها... سپاه پاسداران مراکز ناشناخته‌یی برای تولید و شلیک موشک درست کرده است...
بسیاری بر این عقیده‌اند که برنامة موشک بالیستیک و برنامة اتمی رژیم ایران دو روی یک سکه هستند و نمی‌توان یکی را حذف کرد و یا دومی را نادیده گرفت؛ به‌خصوص که رژیم ایران هر آن‌چه را که در اختیار دارد برای ارتقای موشک‌هایش به‌منظور تهدید کردن امنیت کشورهای همسایه به‌کار می گیرد.

تلویزیون العربیه ۳ خرداد ۹۶: ... اپوزیسیون ایران فاش کرد که سپاه پاسداران طی سه سال گذشته فعالیت‌هایش در ارتقا و تولید موشک گسترش داده است؛ آن هم به‌رغم این‌که این اقدام، توسط قطعنامه‌های شورای امنیت ممنوع شده است... اپوزیسیون ایران گفت، پروژة تولید موشک بزرگ‌تر از آن چیزی است که انتظار می‌رفته است و نقشه‌هایی دربارة ۱۵ سایت تولید موشک را نشان داد...
علیرضا جعفرزاده گفت: هدف از برنامة موشکی رژیم ایران دوگانه است. یکی تهدید همسایه‌ها از طریق موشک‌های برد کوتاه و هدف دوم که هدف اصلی است، حمل کلاهک اتمی است...
ادامه گزارش: ... آمریکا در دولت ترامپ در حال بازبینی سیاستش دربارة ایران است و وزیر خارجة این کشور رکس تیلرسون چند روز پیش در کنگره گفت که این بازبینی، پیرامون برنامة اتمی نیست؛ بلکه همه‌جانبه خواهد بود.
... اپوزیسیون ایران تأکید کرد که کره شمالی کمک‌های فنی بسیاری به سپاه پاسداران کرده است؛ اپوزیسیون ایران هم‌چنین خواستار مجازات بیشتر رژیم ایران و قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی شد.