تشدید بحران و زهر شقه در راس نظام، حمله مجدد خامنه ای به آخوند روحانی

درحالیکه آخوند روحانی ضمن مجیز گویی های مشمئز کننده برای ولی فقیه ارتجاع، حملات باند خامنه ای به خاطر سند ۲۰۳۰ یونسکو را زیر ضرب می برد، خامنه ای که خودش این موضوع را علم کرده بود، به بهانه دیدار با برخی سرکردگان جنگ، روحانی را در شمار قبول کنندگان سند ۲۰۳۰ سازمان ملل مورد حمله قرار داد.

خامنه ای گفت:‌ «نگذارید این حادثه‌ی معجزنشان ضعیف بشود. عزیزان من! انگیزه وجود دارد برای ضعیف کردن این حقیقت, در واقعیّت زندگی ما و در واقعیّت ذهن ما انگیزه وجود دارد. کسانی انگیزه دارند؛ همان کسانی که برنامه‌ ریزی میکنند برای کشورهای اسلامی و به آنها ابلاغ میکنند و آنها هم قبول میکنند که مسئله‌ی جهاد را یا مسئله‌ی شهادت را از مجموعه‌ی معارف دینی کتابهای مدرسه‌ای و دانشگاهی و بقیّه‌ی کتابها خارج کنند و حذف کنند قبول هم میکنند؛ این ابلاغ شده به بعضی از کشورها؛ گفته‌اند مسئله‌ی جهاد و مسئله‌ی شهادت و مانند اینها را حذف کنید و آنها هم قبول کردند و حذف کردند؛ این انگیزه‌ها این‌جوری است - همان انگیزه‌ها استمرار پیدا میکنددرداخل, ادامه پیدا میکند و به شکل برخی از خرده سیاست های فرهنگی, اینجاوآنجا دیده میشود».

خامنه ای در بحبوحه بحران نمایش انتخابات و جنگ گرگها شخصا سند ۲۰۳۰ را علیه دولت روحانی علم کرد و گفت: این سند ۲۰۳۰ یونسکو و از این‌ قبیل، چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند زیر اینها شانه قرار بدهد و تسلیم شود.  به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای دنیاست، این حق را داشته باشه که برای ملتهای دنیا با فرهنگهای مختلف، تکلیف مشخص کند؟اینطوری عمل کند.
اصل کار غلط است. این‌که ما برویم سندی را امضا کنیم و بعد هم بیایم بی‌سر و صدا آن را اجرا کنیم؛ نخیر! مطلقاً مجاز نیست؛ ما اعلام کردیم.
بنده از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گله‌مند هستم. آنها باید مراقبت می‌کردند و نباید اجازه می دادند که کار به اینجا بکشد که ما بیاییم و جلوی این کار را بگیریم. اینجا جمهوری اسلامی است».

برغم پایان نمایش انتخابات و به خاطر زهر شقه و تشدید بحران درونی رژیم، آخوند روحانی چند بار به تصفیه حساب با باند رقیب برسر سند ۲۰۳۰ پرداخت ولی به نحوی زبونانه به تبرئه خامنه ای که شخصا موضوع را علم کرده بود می پردازد و با چاکر منشی ادعا میکند عده دیگری به دربار خلیفه گزارش غلط داده اند:
وی گفت‌: «می‌گویند دولت سند ۲۰۳۰ را قبول کرده است در حالی که دولت می‌گوید فرهنگ ایرانی و اسلامی را اجرا می‌کند. آنها آنقدر پر رو شدند که گزارش دروغ به محضر رهبری می‌فرستند».