انتقاد ترامپ از امتیازات ناموجه اوباما به رژیم آخوندی - رژیم ایران تنها ۶ ماه تا سقوط فاصله داشت

دونالد ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیت‌المقدس در روز سه‌شنبه بار دیگر بر جلوگیری از دستیابی حکومت آخوندی به تسلیحات اتمی تأکید کرد، و گفت: «ایالات متحده قاطعانه متعهد به جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی و متوقف‌کردن حمایت آن از تروریست‌ها و شبه نظامیان است... ما هم‌اکنون به شما می‌گوییم که رژیم ایران به تسلیحات اتمی دست نخواهد یافت».

وی هم‌چنین درباره صلح خاورمیانه و لزوم مقابله با تروریسم و بنیادگرایی از طریق تشکیل ائتلاف کشورهای منطقه، گفت: «برخی یک گزینه غلط را معرفی می‌کنند و می‌گویند: باید بین حمایت از اسراییل یا حمایت از کشورهای عربی و اسلامی منطقه یکی را انتخاب کنید. این کاملاً غلط است. همه انسان‌های محترم، خواهان یک زندگی صلح‌آمیز هستند و شرارت تروریسم، همة بشریت را تهدید می‌کند. کشورهای مختلف می‌توانند با هدف حفاظت از بی‌گناهان... و ترویج صلح و امنیت در منطقه متحد شوند... دولت من به پیگیری چنین ائتلافی متعهد است و تاکنون پیشرفت‌های واقعی طی این سفر داشته‌ایم...».

رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از امتیازهای ناموجه اوباما به دیکتاتوری آخوندی در توافق اتمی، اظهارداشت: رژیم ایران در آن دوران، تنها ۶ ماه تا سقوط فاصله داشت، اما دولت قبلی آمریکا با برجام، راه نجاتی را برای آن فراهم کرد تا به اعمال تروریستی خود در سراسر منطقه ادامه بدهد.

ترامپ در سخنانش در بیت‌المقدس، گفت: «برخی نمی‌فهمند که چه طور حتی می‌شد به چنین توافقی فکر کرد.. چون حاکمان ایران وضعیت وخیمی داشتند و طی ۶ ماه سقوط می‌کردند، ولی ما برای آنها راه نجات... و این توان را فراهم کردیم که به تروریسم ادامه بدهند...».

وی افزود: «همه‌جا علائمی مانند نیرو، پول و تسلیحات را می‌بینیم که توسط رژیم ایران در خاورمیانه وجود دارد. فراهم شده است رژیم ایران در خاورمیانه وجود دارد. فرقی نمی‌کند که کجا باشد؛ چه در سوریه که ما مجبور شدیم چند هفتة پیش ۵۹ موشک شلیک کنیم... چه در یمن و عراق و هر کجای دیگر...، علائمی مثل نیرو، پول و تسلیحات را می‌بینیم که توسط رژیم ایران فراهم شده است. دونالد ترامپ اضافه کرد: «شاید آنها گمان می‌کنند که این توافق خیلی خوب بوده و می‌توانند مستمراً آن‌را تکرار کنند. ولی باور کنید که نمی‌توانند. ورود آمریکا به این توافق، وحشتناک بود و رژیم ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت».

رئیس‌جمهور آمریکا در موضع‌گیری دیگری، بر اجماع کشورهای عربی و مسلمان علیه مداخلات رژیم آخوندی تأکید کرد، و افزود: «... رژیم ایران منطقه را تهدید می‌کند و خشونت و درد و رنج بسیاری را به‌وجود می‌آورد...