دیدار دونالد ترامپ با پرزیدنت محمود عباس در فلسطین

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اولین سفر خارجی در فلسطین با پرزیدنت محمود عباس دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دولت فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ترامپ رد بیت لحم، گفت: «دیدار من با رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید... به ما و مردم فلسطین برای رسیدن به آرزوی دیرینه صلح بر پایة عدالت، امید و خوش‌بینی بسیاری داد... آزادی و استقلال مردم فلسطین برای صلح و ثبات منطقة ما و جهان کلیدی است... ما بر تعهد خود برای همکاری به‌منظور بنای صلح و رسیدن به یک توافق تاریخی صلح بین ما و اسراییلی‌ها تأکید می‌کنیم. ما هم‌چنین بر آمادگی خود برای ادامة همکاری با آمریکا به‌عنوان شریک در نبرد علیه تروریسم در منطقه و جهان تأکید می‌کنیم».

پرزیدنت محمود عباس، اضافه کرد: «ما بر موضع خود دربارة راه حل دو کشوری بر پایة مرزهای ۱۹۶۷، با پایتختی بیت‌المقدس شرقی برای کشور فلسطین تأکید داریم... این جنگی بین مذاهب نیست... مشکل اصلی ما مسئلة اشغال و شهرک‌سازی و شکست اسراییل در به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین است... که تحقق راه حل دو کشوری را تضعیف می‌کند».

در این کنفرانس مطبوعاتی، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن سپاسگزاری از پرزیدنت محمود عباس و مردم فلسطین به‌خاطر میزبانی از او، گفت: «برایم یک افتخار است که به شما در بیت لحم بپیوندم؛ این مکان ارزشمندی برای مردم سراسر جهان است... من به تلاش برای تحقق توافق صلح بین فلسطین و اسراییل متعهدم و قصد دارم هر کاری را که می‌توانم برای کمک به تحقق این هدف، انجام بدهم».

ترامپ درباره اجلاس سران کشورهای عربی، اسلامی و آمریکا در ریاض نیز، گفت: «از حضور پرزیدنت عباس در اجلاس سران در ریاض و تعهد او برای اقدامات قاطع و ضروری در نبرد علیه تروریسم و مقابله با ایدئولوژی نفرت‌انگیز آن، خشنود شدم... ما باید در محکومیت چنین اقداماتی با صدایی واحد و متحد، قاطع باشیم».