کمیته ”چهار جانبه عربی“ استمرار دخالتهای رژیم ایران در امور داخلی را محکوم کرد

کمیتة وزاری عربی مختص پی گیری تحولات بحران با رژیم ایران و راههای مقابله با دخالتهای آن در امور داخلی کشورهای عربی، استمرار دخالتهای رژیم ایران در امور داخلی کشورهای عربی و اظهارات تحریک آمیز مستمر مقامهای رژیم ایران علیه کشورهای عربی را محکوم کرد.

این موضوع در بیانیه ای که امروز دوشنبه در پایان اجلاس کمیتة پنجم در حاشیة اجلاس کاری وزراء برای آماده سازی کنفرانس سران عرب در 8فروردین در منطقه بحر المیت به ریاست امارات صادر شد، مطرح گردید.
در این کمیته کشورهای: امارات، بحرین، عربستان، مصر و همچنین احمد ابوالغیط دبیرکل جامعه عرب شرکت دارند.
این کمیته نگرانی عمیق خود را از اقدامات رژیم ایران برای بر انگیختن فتنه مذهبی و فرقه ای در کشورهای عربی ابراز کرد. اقداماتی که باعث آشوب و بی ثباتی در منطقه شده و مانع تلاشهای منطقه ای و بین المللی برای حل مسائل و بحرانهای منطقه به روش مسالمت آمیز می شود و از رژیم ایران خواست تا دست از اینگونه اعمال بردارد.
کمیتة وزار همچنین بر لزوم پایبندی رژیم ایران به اجرای قطعنامة ۲۲۳۱ سال ۲۰۱۵ شورای امنیت و بر ضرورت اجرای مکانیزمی فعال برای تحقق اجرای توافق و بازرسی و نظارت و از سرگیری تحریمهای سریع و فعال در صورت نقض التزامات رژیم ایران به موجب توافقنامه و بر اهمیت پیوستن رژیم ایران به معاهدة عدم گسترش سلاح های هسته ای و رعایت مسائل زیست محیطی منطقه تأکید کرد.
کمیتة وزاری عربی تحولات بحران با جمهوری اسلامی و جهت گیری روابط عربی با آن و راههای مقابله با دخالتهای رژیم ایران در امور داخلی کشورهای عربی را مورد بحث قرار داد و در این رابطه از گزارش دبیرخانة جامعة عرب و از جمله طرح هایی که برای اجرای قطعنامة کنفرانس نواکشوت در این رابطه تدوین شده و تصمیمات وزاری ذیربط و نظارت دبیرخانة جامعة عرب بر اظهارات منفی مقامهای ایرانی در مورد کشورهای عربی مطلع شد.
سایت اخبار مصر ۷ فروردین ۹۶