واکنشهای هراس آلود مهره ها و رسانه های رژیم به تنگتر شدن حلقه انزوای جهانی و منطقه یی علیه رژیم

تنکتر شدن حلقه انزوای جهانی و منطقه یی علیه رژیم، واکنشهای هراس آلود مهره ها و رسانه های رژیم را به دنبال داشته است. اظهارات سخنگوی وزارت خارجة رژیم یک نمونه از این واکنشهاست.

سخنگوی وزارت خارجه با رای صادره غیر قابل قبول و توجیه ناپذیر رئیس جمهور ترکیه گفت مقامات ترکیه بامتهم کردن دیگران و تکرار ادعاهای موهوم تلاش می کنند رویکردهای مداخله جویانه و توسعه طلبانه خود را در کشورهای همسایه توجیه کنند. اردوغان در جمع هوادارانش در استانبول ایران را به اتخاذ سیاست های قومگرایانه و تبعیض قومی متهم کرد. آقای قاسمی همچنین با رد سخنان بی ربط نادرست و عجیب معاون نخست وزیر ترکیه در مورد موج سه میلیون نفری مهاجران ازایران به سمت ترکیه و اروپا تاکید کرد ترکیه از ایران نحوه میزبانی از مهاجران را یاد بگیرد  نه اینکه از آنها برای دیگر اهداف سیاسی بهره برداری کند. سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات ترکیه توصیه کرد ضمن احترام به حاکمیت کشورها به جای اتهام زنی راه گفت و گو های سازنده را بر گیرند. (تلویزیون شبکه یک رژیم 7/1/95)
تلویزیون رژیم در گزارش دیگری در مورد طرح تحریمهای جدید توسط سنای آمریکا گفت: « جزئیات تحریمهای جدید نشان می دهد آمریکایی ها دوباره برنامه دفاعی ایران را هدف قرار گرفته اند».
در مورد قطعنامة دو حزبی ارائه شده در سنای آمریکا، ایزدی یک مهره باند خامنه ای گفت:
تصویر فواد ایزدی: «اگر تصویب نهایی بشه و رئیس جمهور امضا بکنه ، قطعا بندهای متعددی رو در برجام نقض خواهد کرد، بند 26را نقض خواهد کرد، چون یکسری از تحریمهایی را که در پیوست ۲ برجام برداشته شده، اینها دوباره بر می‌گردد». (تلویزیون شبکه یک رژیم 7/1/95)
به دنبال اعلام اقدام مضحک وزارت خارجه رژیم مبنی بر تحریم ۱۵ شرکت آمریکایی و ادعای جهانگیری معاون اول آخوند روحانی،  روزنامه حکومتی جوان ارگان بسیج ضد مردمی در شمارة امروز خود، ضمن تمسخر این اقدامات نوشت:  «هنوز معلوم نیست که شرکت‌های امریکایی تحریم شده از سوی وزارت خارجه چه زیانی از این تحریم‌ها می‌بینند اما به نظر می‌رسد وزارت خارجه دیگر مایل نیست به عبارت «مغایر با روح برجام» اکتفا کند و این بار از عبارت «مغایر با متن و روح برجام» استفاده کرده است. (جوان آنلاین 7/1/95)

آخوند احمد خاتمی درباره نگرانی شدید حکومت آخوندی را نسبت به خطر تکرار قیام در اثر شقه و شکاف در جریان انتخابات ریاست جمهوری رژیم برملا کرد و گفت: دشمنان در انتخابات ۹۶ خوابها دیده‌اند. ترامپ با مشاوران خواب و خیالهایی هم‌چون سال ۸۸ (برای نظام) دیده‌اند.
آخوند احمد خاتمی اضافه کرد: فتنه‌ها را تمام شده تلقی نمی‌کنیم. تجربه نشان داده هر کجا رئیسی‌جمهورها با ولایت فقیه زاوایه ایجاد کرده‌اند (نظام) آسیب دیده است.
وی با طعنه به آخوند روحانی گفت: خواست امروز ما رئیس جمهوری است که در برابر اهانت دولت آمریکا بر مردم ما بایستند و به آنها تودهنی محکمی بزند. (نماینده 6/1/95)
در همین حال، آصفری یکی از مهره‌های باند خامنه‌ای اعلام کرد که آخوند جنایتکار رئیسی، گزینه اصلی این باند در نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری است. (انتخاب 7/1/95)

رحیم صفوی سرکرده پیشین سپاه پاسداران و مشاور ولی فقیه رژیم، آخوند روحانی را مورد حمله قرار داد و از او خواست از خامنه ای پیروی کند. وی گفت:‌ رئیس جمهور باید کارآمد باشد ، رئیس جمهور باید کار بلد باشد صادق باشد و آمار غلط ندهد، ولایت مدار باشد، لازم به ذکر است در کشور ما یک گفتمان واحد رهبری وجود دارد و گفتمان دیگر معنی ندارد .....
رحیم صفوی افزود: .... دولت خودش را در زیرمجموعه رهبری بداند و خود را نفر دوم بداند و آنچه را که رهبری می‌گوید عمل کند.