طرح جدید سناتورهای آمریکا برای تشدید تحریم های غیر اتمی علیه رژیم آخوندی

سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات آمریکا روز پنجشنبه پیش نویس طرح تشدید تحریمهای غیراتمی به سنای آمریکا ارائه دادند.

بر اساس این طرح که با حمایت ۱۴ سناتور ارائه شده است، سپاه پاسداران مورد تحریم قرار می‌گیرد و هر فرد و نهاد که در برنامه موشک‌های بالستیک و تروریسم رژیم آخوندی نقش داشته باشد مشمول تحریمها خواهد شد.
طرح سنای آمریکا هم‌چنین رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم می‌‌کند، تا دارایی‌های هر فرد و نهادی را طرف معامله تسلیحاتی با دیکتاتوری تروریستی حاکم برایران است، مسدود کند.

اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس طرح تشدید تحریمهای رژیم آخوندی را در زمینه برنامه موشکی به مجلس نمایندگان این کشور ارائه داد.
ادرویس در مقدمه این طر ح نوشت: برای گسترش تحریمها علیه رژیم ایران با توجه به برنامه موشک بالستیکی این رژیم و اهداف دیگر این طرح برای بررسی و تصویب به مجلس سنا و مجلس نمایندگان کنگره ی آمریکا ارائه شده است.
رئیس کمیته امور خارجی کنگره آمریکا و الیوت انگل، رئیس دموکراتها در این کمیته، هم چنین طرح دیگری را تحت عنوان «قانون حفاظت از غیرنظامیان سوری» برای اعمال تحریم علیه حامیان بشار اسد, حمایت از تعقیب کیفری جنایتکاران جنگی و ترغیب مذاکرات برای پایان دادن به جنگ در سوریه به مجلس نمایندگان ارائه کرد.
اد رویس گفت: «درحالی که جنگ سوریه وارد هفتمین سال خود می شود  ۴۸۰ هزار نفر از شهروندان کشته شدند و تعداد بیشماری توسط اسد و حامیان او مورد ضرب و شتم و شکنجه و گرسنگی دادن قرار گرفته اند».