چشم دوختن رژیم آخوندی به حمایت های اقتصادی بین المللی برای نجات نظام

یکی از مهرهای رژیم آخوند ضمن بر شمردن ناتوانی های حکومت آخوندی به حل معضلات اقتصادی و اجتماعی درمصاحبه ای با رادیو حکومتی، توصیه صبر وانتظار را پیشنهاد می کند تا شاید مجددا شانس های باد آوردی به روی نظام  بوزد.

خبرگزاری حکومتی مهر۳ فروردین ۹۶ ، یحیی آل اسحاق، رئیس سابق اتاق بازرگانی, صنایع و معادن در مصاحبه با رادیو حکومتی گفت:‌ «با توجه به شرایطی که بعد از انتخابات آمریکا و شرایطی که در مهندسی جهان در حال شکل‌گیری است که هنوز شیوه آن مشخص نیست و این ابهام وجود دارد که نظام‌های اقتصادی جهانی چگونه پیش خواهند رفت؟ باید بدانیم فضا و شرایط چگونه است سال ۹۶، سالی است که در حوزه‌های بین‌المللی با یک ابهام و عدم قطعیتی روبه‌رو هستیم .

وی افزود: «همچنین در حوزه داخلی نیز ما با یک سری ابهامات مواجه هستیم، در این میان انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم،  اینکه چه کسی با چه نگاه و دیدگاهی به روی کار خواهد آمد؟ این مساله به ویژه در حوزه اقتصاد قابل اهمیت است. برای مثال مساله بیکاری است که همه نیز آن را قبول دارند اما در تعداد و رقم آن اختلاف‌نظر دارند. به هر صورت یک موضوعی به نام بیکاری داریم که میزان آن میلیون نفری است و پس از آن مشکل معیشت مردم را داریم و واقعا طبقات متوسط رو به پایین جامعه درآمدشان با هزینه‌ها همخوانی ندارد و در معیشت خودشان با مشکل روبه‌رو هستند.»
این مهره نظام افزود: برای اینکه اقشار متوسط رو به پایین جامعه وبیشتر از ۶۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، هزینه زندگی مردم متوسط و ضعیف، بالا رفته است و قیمت گوشت، برنج و اجاره خانه بالا رفته و در زندگی آنها تاثیر محسوس گذاشته است.»