هشدار وزیر خارجه امارات متحده عربی به رژیم ایران

وزیر خارجه امارات متحده عربی می گوید رژیم ایران دنبال توسعه طلبی در منطقه خاورمیانه است.

نگرانی بسیاری درمیان ۶ کشورخلیج فارس وجود دارد. نگرانی از سیاست های توسعه طلبانه رژیم ایران در سوریه، یمن و عراق که تا بحرین هم کشیده شده است. این موضوع دائماً مطرح می شود . من با وزیر خارجه امارات متحده عربی گفتگو کردم. آنچه معلوم شد یک استراتژی دومسیره بود. آنها خواستار فشار روی رژیم ایران به ویژه فشاری روی سپاه پاسداران هستند.
وزیر خارجه امارات متحده عربی تأثیر نمایش انتخابات آتی رژیم ایران بر سیاستهای آن را ناچیز می داند و می گوید: فکر می کنم تأثیرات ضعیفی دارد، اگر شما به سیاست منطقه ای رژیم ایران نگاه کنید، همیشه توسط سپاه پاسداران اداره شده، توسط هسته مرکزی تندرو این رژیم اداره شده است، بنا براین من این فرض پایه را تایید نمی کنم که رابطه با رژیم ایران لزوماً عناصری را که مدره نامیده می شوند مسئول کند.
آنچه بی نهایت مهم است این است که درک کرد تندروها در رژیم کسانی هستند که سیاست را پیش می برند. آنها بدنبال ایرانی مذهبی و توسعه طلب ... می باشند. اما اکثر مردم عملاً خواستار گشایش بسوی جهان هستند.
رژیم ایران باید یاد بگیرد به حق حاکمیت کشورها احترام گذارد، باید بپذیرد که نمی تواند روابط عادی با همسایگان خود داشته باشد درحالی که بخواهد عقیده و ایدئولوژی خو د را صادر کند. فکر می کنم این راباید بفهمد.