اذعان پاسدار علی لاریجانی به بحرانهای همه جانبه رژیم آخوندی

پاسدار علی لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع روز جمعه طی سخنانی و با ارائه آمار مقایسه یی به تشریح وضعیت وخیم اقتصادی رژیم براساس آمارها اعتراف کرد.

وی که روز جمعه 5 شهریور در جمع عوامل رژیم تحت عنوان ”جامعه اسلامی مهندسین” سخنرانی می کرد گفت: «از نظر آزادی اقتصادی در میان 178 کشور در رتبه 171 هستیم و این بدان معناست که رقابت در کشور ما بسیار پایین است».
پاسدار لاریجانی افزود: «ایران در بین 104 کشور از لحاظ نرخ بیکاری در رتبه 82 است».
وی همچنین با اشاره به این‌که «ایران در بین 188 کشور در رتبه 180 از لحاظ نرخ تورم است» گفت: تقریباً در تمامی دوران 30 ساله نرخ تورم دو رقمی بوده… که تورم دو رقمی به خاطر تحریم‌ها که بخشی از این حرف درست است اما در زمانی که فروش نفت هم خوب بود باز هم تورم دو رقمی بود.
وی رتبه رژیم در بین 181 کشور از لحاظ سهم سرمایه‌گذاری خارجی را 164 عنوان و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که ما از نظر جذب سرمایه‌گذاری مشکل داریم که در این شرایط رتبه ایران در بین 187 کشور از لحاظ حمایت از سرمایه‌گذاری، 167 است.
لاریجانی با اشاره به این‌که «ایران از لحاظ حقوق مالکیت معنوی از 140 کشور در رتبه 130 است»، گفت این موضوع نگرانی‌ را در بین کارآفرینان ایجاد کرده است. از طرف دیگر ایران از لحاظ دسترسی به آخرین فناوری از بین 140 کشور در رتبه 111 قرار دارد. موضوعی که شاید دلیل آن نگرش سطحی مدیریت‌ها و نبود افق دید برای استفاده از فناوری‌های نو است.
وی گفت «ایران از لحاظ شفافیت در سیاست‌گذاری دولتی در بین 140 کشور در رتبه 115 است»، … همچنین از لحاظ انحراف از بودجه عمومی در بین 140 کشور در رتبه 73 است. این بدان معناست که در زمان تدوین بودجه واقعیات در نظر گرفته نشده است.
رئیس مجلس ارتجاع همچنین رتبه رژیم را از لحاظ جذب استعداد در بین 140 کشور، 134 عنوان و اعتراف کرد: خیلی از استعدادها از کشور می‌روند چون تولید رونق ندارد و شرایط کار فراهم نیست و کارآفرینی منزلتش را از دست داده است.
وی همچنین اعتراف کرد رژیم از لحاظ جمعیت شهری از بین 216 کشور در رتبه 12 است که این مایه تأسف است چون امروز روستاها در حال تخلیه‌شدن هستند به این دلیل که چرخه اقتصادی مطلوبی در روستاها برای پیشرفت وجود ندارد و آن‌ها مجبور به مهاجرت می‌شود. نتیجه آن است که حدود 70 درصد مردم در شهرها سکونت دارند».
خبرگزای حکومتی انتخاب ۵ شهریور ۹۵