اسحاق جهانگیری: ۳۰ میلیون دلار گم شد

در ادامه درگیریهای باندی بر سر غارت و چپاول، اسحاق جهانگیری معاون اول آخوند روحانی به گم شدن ۳۰ میلیون دلار در زمان پاسدار احمدی نژاد اعتراف کرد و گفت:به خاطر آزرده نشدن خاطر مردم خیلی از مسائل را نمی‌گوییم.

وی که روز سه شنبه دوم شهریور در دانشگاه آزاد واحد قزوین سخنرانی می کرد، به فساد سیستماتیک توسط کارگزاران دزد و غارتگر رژیم اعتراف کرد و افزود: «زمانی گروهی تصمیم گرفتند که در دوران تحریم از یکی از کشورهای خارجی پول بیاورند. در بانک مرکزی آنجا ۱۳۰ میلیون دلار تحویل آن‌ها دادند و همان‌طور در هواپیما نشستند و وقتی به ایران بازگشتند ۱۰۰ میلیون دلار به بانک مرکزی تحویل دادند. وقتی هم پرسیده می‌شود که ۳۰میلیون دلار چه شد می‌گویند نمی‌دانیم گم شده است. تا این لحظه هم گم شده است».
جهانگیری افزود: «یک جوان با زد و بند دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار که بخشی از آن نفت و بخشی از آن پول است را به دست آورده، مدعی شده که چون تحریم هستیم دلار را به من بدهید تا بین پیمانکارها توزیع کنم و بعد از آن مدعی شده که بانکم تحریم شده و نمی‌توانم توزیع کنم. در حالی که اصلا چنین مساله‌ای نبوده است. آن بانک که کاغذی بوده و باید مشخص شود چه کسانی نوشته‌اند و امضا کرده‌اند که این حجم از پول در اختیار این بانک قرار گیرد. ساده‌ترین مساله این است که این شخص اعدام شود. البته قبول داریم که باید مجازات شود ولی از آن مهم‌تر این است که این پول به کشور بازگردد و مساله مهم دیگر اینکه مشخص شود چطور چنین اتفاقی شکل گرفته است. آیا آن زنجیره پاره شده یا حلقه‌های این زنجیره هنوز هستند و همچنان ژست انقلابی می گیرند».