اعتصاب و تجمع یک هزار کارگر شرکت ایران ترانسفورماتور زنجان برای سومین روز

هزار تن از کارگران شرکت ایران ترانسفورماتور زنجان روز چهارشنبه ۶ مرداد برای سومین روز در اعتراض به سیاست کوچک سازی این واحد صنعتی و همچنین واگذاری بخشی از سهام آن به بخش خصوصی اعتصاب و تجمع کردند.

کارگران که از روز یکشنبه دست به اعتصاب و تجمع زده‌اند به واگذاری ۳۰ درصد سهام شرکت ایران ترانسفورماتور زنجان به بخش خصوصی اعتراض دارند.
کارگران از امنیت شغلی خود در آینده نگران هستند به ویژه آنکه قطع بیمه تکمیلی، سیاست کوچک‌سازی شرکت، مزایا و حقوق کارگران اعتراض آنان را به دنبال داشته است.
گروه ایران‌ترانسفو به پشتوانه نیم قرن تجربه در صنعت ترانسفورماتورسازی و به عنوان تولید کننده پیشرو در خاورمیانه که از علت‌های اصلی ارائه مصوبه تبدیل زنجان به قطب برق بوده به دلیل عدم مدیریت اصولی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.
پس از تعطیلی شرکت روغن نباتی جهان با بیش از ۵۰ سال تجربه در زمینه تصفیه و تولید روغن‌ها و چربی‌ها که نقش مهمی را در صنعت روغن ایفا می‌کرد این بار قرعه تعطیلی از نوع ورشکستگی و سوء‌مدیریتی به نام گروه صنعتی ایران ترانسفو با نیم قرن سابقه در حوزه تولید ترانسفورماتورهای فوق قدرت افتاد به طوری که کارگران این مجموعه را مجبور به کار نکردن و اعتراض کرد.
کارگران شرکت ایران ترانسفو که یکی از ۵۰ شرکت برتر به شمار می‌رود در اعتراض به عدم توجه کارگزاران رژیم، به منشور اخلاقی تعیین شده برای این شرکت یعنی توجه به تولید و چرخش چرخهای اقتصاد دست به تجمع زدند.
خانواده ۴ هزار نفری شرکت ایران ترانسفو مشتمل بر ۱۳ شرکت زیرمجموعه است که توانسته نیاز داخل را برطرف کرده و بعضا در مواردی نیز صادرات داشته باشد.