وزیر نیروی کابینه آخوند روحانی: برخی کارشناسان معتقدند ایران در آستانه آغاز جنگ بر سر آب قرار دارد

وزیر نیروی کابینه آخوند روحانی روز سه شنبه پنجم مرداد نسبت به بحران آب و اعتراضات مردمی در این رابطه ابراز نگرانی کرد و گفت: «برخی کارشناسان معتقدند ایران در آستانه آغاز جنگ بر سر آب قرار دارد».

وی که در جمع عوامل رژیم و در کنفرانس موسوم به ملی اقتصادی آب سخنرانی می کرد نسبت به وقوع درگیری به دلیل بحران آب هشدار داد و گفت: «ایران سال هاست که با بحران آب دست و پنجه نرم می کند. از زمستان سال گذشته بارها دستگاه های مسئول از احتمال وقوع تنش آبی در کشور خبر دادند».
وی افزود: «وضعیت بحران آب باعث شده است که درگیری ها بر سر انتقال آب در مناطق مختلف کشور رخ دهد. آخرین این درگیری ها در بلداجی رخ داد شهر در چهار محال بختیاری که مخالفان انتقاد آب آن با پلیس درگیر شدند. برخی کارشناسان معتقدند ایران در آستانه آغاز جنگ بر سر آب قرار دارد».
وزیر نیروی کابینه آخوند روحانی با اشاره به این که بحران آب در ایران کماکان ادامه دارد گفت: «ناچاریم در میزان مصرف آب تجدید نظر کنیم، زیرا ادامه وضعیت موجود حیات انسان و ادامه تمدن ایرانی را مورد تهدید قرار می‌دهد».
خاطرنشان می شود روز سه‌شنبه ۲۹ تیر مردم بلداجی در اعتراض به آغاز عملیات لوله گذاری پروژه انتقال آب به کارخانه فولاد سفید دشت تظاهرات گسترده‌یی برپا کردند و با پاسداران جنایتکار درگیر شدند. در جریان این درگیری صادق نادری با گلوله ساچمه‌یی هدف قرار گرفت و جان باخت. به گفته مردم حاضر در صحنه، شلیک از طریق هلیکوپتر صورت گرفت. تظاهرکنندگان در این درگیری ساختمان دادگاه بلداجی را به آتش کشیدند و چند مأمور انتظامی را گوشمالی داده و زخمی کردند.