ایران - تورم یک رقمی! اما رشد قیمت ها ۳۰ درصدی!

با بالاگرفتن تبلیغات سرسام آور دولت آخوند روحانی مبنی بر«یک رقمی شدن نرخ تورم» که به شدت با واقعیت های روز در بازار کشور مغایرت دارد، یک کارگزارحکومتی در بخش کارگری طی سخنانی با اشاره به بحران معیشتی اقشار ضربه پذیر و به ویژه کارگران محروم گفت: «درباره مشکلات معیشتی کارگران با اشاره به اینکه از سال 86 تا 92 قدرت خرید کارگران 187 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: کاهش قدرت خرید، مربوط به این دولت یا دولت‌های قبلی نیست، بلکه همه دولت‌ها در این زمینه مقصرند».

این گزارش (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس تسنیم 8 تیر 1395) در ادامه به جزئیات دروغ پردازی های دولت «تدبیر و امید» پرداخته و می افزاید: «این روزها شاهد رشد شتابان قیمت سبد معیشت و قیمت دلار و طلا در زمانی هستیم که دولت ادعای تورم یک‌رقمی دارد. افزایش 30درصدی قیمت برنج، 28درصدی حبوبات، 29درصدی مرغ، 22درصدی چای و قند و شکر، 12درصدی لبنیات، 25درصدی خرما، افزایش زیرپوستی نان تا 25درصد، افزایش 20درصدی حمل و نقل، افزایش 17درصدی گوشت و فرآورده‌های پروتئینی،‌ افزای 15درصدی قیمت ماهی، افزایش 21درصدی تحصیلات و... با تورم 9درصدی توجیه پذیر نیست».

به یقین ارائه چنین آمار و ارقام شرم آوری از سوی متولیان حکومت دزد و غارتگر ولی فقیه مبین بحرانی عظیمی به نام «رکود و تورم» در زمینه اقتصادی می باشد. این بحران در حالی است که دولت آخوند روحانی در تازه ترین گزارش نرخ تورم را زیر 10 درصد اعلام کرده است. امری که به بنظر بسیاری از کارشناسان تنها برای آرام نگه داشتن باند مقابل و در مقوله ای به نام «جنگ قدرت» میان باند های متخاصم در درون رژیم آخوندی می توان ارزیابی کرد.
سخن از مجموعه بحران های عمیقی است که اکنون به «خط مرگ» برای بسیاری از مردم تبدیل شده وبه تبع آن شیرازه های اقصادی و مالی بسیاری از خانواده ها را در سایه تورم و گرانی از هم پاشیده است .
برای نمونه این کارگزار حکمتی در ادامه اعتراف می کند که حقوق کارگران و زحمتکشان در دیکتاتوری خامنه ای تنها کفاف 10 روز زندگی آنان را می دهد.
وی اضافه می کند: «این در شرایطی است که هزینه سبد معیشت خانوار کارگری در یک ماه حدود 3میلیون تومان است و متوسط دریافتی یک کارگر 1 میلیون و 200هزار تومان است. بدون بروز اتفاقاتی چون بیماری یا تفریحاتی مانند مسافرت و مهمان درآمد کارگران تنها کفاف 10 روز از ماه را می‌دهد، چون هزینه سبد معیشت فارغ از اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی مانند خرید لباس، خرابی وسایل منزل، تعمیرات و نگهداری و... است».
با این اوصاف و با نگاهی به کاهش شدید سبد معیشت خانواده های کارگری با دستمزد ماهیانه 812 هزار تومان که دولت آخوند روحانی برای سال جاری تعین نموده است، معلوم نیست که کارگران به شدت ضربه پذیر واقشار محروم از چه منبعی باید مخارج زندگی خود را برای 20 روز باقی مانده در ماه تامین نمایند.