بازتاب جهانی حکم ضدانسانی شلاق زدن ۳۵ دانشجو در قزوین

اجرای حکم ضدانسانی شلاق درباره ۳۵ جوان در قزوین، انعکاس گسترده ای در رسانه های خبری داشت.

روزنامة ایندیپندنت انگلستان طی گزارشی در این باره نوشت: «به‌رغم رفع تحریم‌ها به ازای توقف برنامه اتمی...، (رژیم) ایران هم‌چنان به نقض گستردة حقوق بشر متهم می‌شود... گروه‌های حقوق بشری می‌گویند، از زمان به قدرت رسیدن روحانی در سال 2013، بیش از 1800 تن اعدام شده‌اند (و مواردی از) ضرب و شتم، شلاق‌زدن و قطع عضو (وجود داشته است)».
ایندیپندنت می‌افزاید: «شورای ملی مقاومت ایران مستقر در پاریس گفت اقدام «وحشیانه» (شلاق‌زدن جوانان) نشان می‌دهد که «مدراسیون در دوران ریاست‌جمهوری روحانی چیزی جز سراب نیست».
شاهین قبادی عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران، گفت: «تصور آینده‌دار بودن این رژیم که برخی در غرب از آن حمایت می‌کنند، کاملاً ساده‌لوحانه است».
ایندیپندنت: 950307

دیلی میل انگلستان نیز در گزارشی در همین رابطه، نوشت: «شاهین قبادی از کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران گفت: سه سال بعد از (شروع) ریاست‌جمهوری روحانی، وضعیت حقوق بشر در ایران در تمامی زمینه‌ها، وخیم‌تر می‌شود. این نشان‌دهندة وضعیت متزلزل رژیم و انزوای کامل آن نزد مردم ایران، به‌ویژه در میان جوانان است».
دیلی میل: 950307

واشینگتن‌پست در گزارشی در این درباره خاطرنشان کرد که در ایران، قدرت اصلی همواره در اختیار آخوندهای حاکم بوده است؛ از جمله قضاییة رژیم و سپاه پاسداران که کنترل نیروهای بسیج را برعهده دارد.
واشینگتن‌پست در این گزارش هم‌چنین تأکید کرده که نیروهای امنیتی رژیم، اقدامات سرکوبگرانة خود را علیه زنان به بهانة بدحجابی افزایش داده‌اند.
واشینگتن پست: 950307