عضو مجلس آخوندی: هوشیار باشیم آستانه تحمل، مردم مستضعف پابرهنه در حال پایین آمدن است

کاظم جلالی عضو مجلس آخوندی روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت در سخنانی در مجلس ارتجاع گفت: «باید اعتراف کنیم که اوضاع داخلی کشور به‌ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد در تراز نام بلند ایران اسلامی در جهان و منطقه نیست؛ رشد اقتصادی کشور منفی و یا بسیار پایین است، بیکاری جوانان به‌ویژه تحصیل‌کردگان همانند بمب ساعتی به ساعت صفر نزدیک می‌شود».

وی افزود: «همه باید هوشیار باشیم که آستانه تحمل، مردم مستضعف پابرهنه در حال پایین آمدن است. دیگر وقت اختلاف و دعوا نیست، نظام باید کارآمد و گره‌گشای مردم باشد …».
عضو مجلس ارتجاع از شاهرود همچنین اعتراف کرد: «اقتصاد کشور از رکود شدید رنج می‌برد و کارخانه‌ها با ظرفیت پایین و عمدتاً به‌شکل غیراقتصادی اداره می‌شوند… رتبه کسب و کار امروز در اقتصاد کشور نامناسب است، فاصله طبقاتی شدت یافته و توزیع درآمد نیز نابرابر شده است. بودجه عمومی افزایش وافری یافته و لیکن هزینه‌ها در بخش‌های جاری ناشی از فربه شدن دولت شده است».
وی درباره وضعیت کارگران و کشاورزان گفت: «کشاورزان دچار مشکلات سخت معیشتی هستند و کار کشاورزی را تأمین کننده نیازهای زندگی‌شان نمی‌دانند و حقوق بازنشستگان نیز کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد، کارگران با حداقل حقوق زیر بار فشار اقتصادی در حال له شدن هستند به‌طوری که کارگران معادن ذغال‌سنگ و فولاد حقوق ناچیزشان را با تأخیر زیاد آن هم با فشار و یا التماس دریافت می‌کنند».

جلالی وضعیت آب را بحرانی دانست و گفت: «کشور امروز با بحران کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند؛ سطح آب‌های زیرزمینی افت پیدا کرده و مسائل مرتبط با محیط زیست از سطح مشکل فراتر رفته و در برخی مناطق به فاجعه تبدیل شده است».
وی درباره آسیبهای اجتماعی هشدار داد و با نگرانی گفت: «البته نباید آسیب‌های اجتماعی را نیز نادیده گرفت که از جمله آنها می‌توان به افزایش گرایش به مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها اشاره کرد. روند نگران‌کننده ابتلا به ویرس اچ‌آیوی، افزایش طلاق و کاهش ازدواج، رشد شهرنشینی و به‌تبع آن حاشیه‌نشینی، آمار بالای پرونده‌های قضایی و آمارهای قابل توجه ورودی‌ها به زندان از دیگر‌ آسیب‌های اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد».