تجمع اعتراضی غارت شدگان توسط مؤسسه ثامن‌الحجج در تهران

جمعی از غارت شدگان توسط مؤسسه ثامن‌الحجج صبح روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت برای چندمین بار در مقابل ساختمان مرکزی این مؤسسه غارتگر تجمع اعتراضی کرده و خواهان برگرداندن سپرده های خود شدند و نسبت به غارت سپرده هایشان هشدار دادند.

این تجمع به رغم حضور گسترده مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی و وحشت آنها از گسترش این حرکت اعتراضی صورت گرفت.
حدود ۸ ماه است که سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج با مشکلات عدیده‌یی مواجه هستند و باندهای غارتگر رژیم با همدستی آخوندهای حاکم سالهاست این مالباختگان را سر می‌دوانند و پولهای آنها را بر نمی‌گردانند.
در پایان تجمع کنندگان با قرائت بیانیه یی به رئیس این مؤسسه غارتگر خواهان رسیدگی به مشکلات خود شدند. در این بیانیه آمده است:
همانطور که مستحضرید موسسه شما در هشت ماه گذشته با زیر پا گذاردن کلیه تعهدات خود نسبت به مشتریانش، سپرده گذاران را از اصل و فرع سپرده خود محروم کرده و عملا آنان را با سخت ترین وضعیت معیشتی مواجه کرده است بگونه‌ای که محرومیت خیل عظیم سپرده گذاران از سرمایه و اندوخته زندگی خود، دهها تن از آنان را به کام مرگ برده و زندگی و آشیانه هزاران خانوار را متلاشی و متلاطم کرده است .
شما در این مدت نه تنها حاضر به گفتگوی صادقانه با سپرده گذاران که آنان را اعضای خانواده خود می‌دانید، نشدید، بلکه برای شانه خالی کردن از تعهدات خود به انحای مختلف با تزویر و دروغ سعی در توجیه تخلفات خود و فرافکنی مشکلات موسسه داشته‌اید.
اعلام توقیف حساب‌های موسسه ماه ها قبل از سوم دی ماه ۹۵ (تاریخ توقیف حساب‌ها توسط دادستانی )، ابراز ناتوانی از پرداخت مبالغ اندک به مشتریان نیازمند خود آنهم در شرایطی که بالغ بر ۳۱۰۰ میلیارد تومان از دارایی‌های نقدی موسسه را به دوستان و مشتریان خاص موسسه پرداخت نموده‌اید، تعدیل کارکردها در اوایل بهمن ماه ۱۳۹۴ با استناد دروغ به بخشنامه بانک مرکزی، قطع کارکردها از اول اسقندماه ۹۴ به بهانه مخالفت بانک مرکزی و خودداری از محاسبه و ثبت کارکردهای معوقه به بهانه دستور دادستانی که دروغ بودن تمام این ادعاها به مرور زمان بر مشتریان موسسه ثابت شده است.
در مورد آخر حتی عباسی بازپرس پرونده با تکذیب چنین دستوری با احضار وکیل موسسه در حضور تنی چند از نمایندگان سپرده گذاران، جویای این مسئله شد که وکیل موسسه با پس گرفتن حرف موکلین خود مدعی محاسبه کارکردها و پرداخت آن به سپرده گذاران در اولین فرصت شد .
عدم صداقت زمانی علنی تر شد که شما در تاریخ ششم اردیبهشت ماه در گفتگو با جمعی از سپرده گذاران در محوطه مجتمع امور اقتصادی، بانک مرکزی را عامل قطع کارکردها از سوی موسسه معرفی کردید و حال آنکه ساعتی بعد در اتاق آقای عباسی بازپرس پرونده وقتی در حضور تنی چند از نمایندگان سپرده گذاران با سئوال صریح آقای احمدی رئیس کارگروه ویژه بانک مرکزی در همین زمینه مواجه می‌شوید، سکوت کرده و حاضر به تکرار ادعای خود نمی‌شوید .
آقای میرعلی تخلفات موسسه شما به همین جا ختم نمی‌شود و جسارت کارکنان موسسه ثامن الحجج به جایی رسیده که هفته گذشته در یکی از شعب موسسه در استان کرمانشاه، یکی از سپرده گذاران به نام آقای منوچهر آبادی تنها به این اتهام که چرا از محاسبه و پرداخت کارکردها امتناع می‌کنید، مورد هتاکی و ضرب و شتم پرسنل شعبه قرار می‌گیرد.
ما اعضای شورای نمایندگان شعب تهران، کرج و شهرری اعتراض شدید خود را نسبت به تصمیم روز گذشته هیات مدیره و مدیرعامل موسسه ثامن الحجج مبنی بر محاسبه و نخصیص کارکردهای معوقه براساس مصوبه اخیر بانک مرکزی اعلام داشته و اعمال این مصوبه به قراردادهای سپرده گذاران با موسسه در گذشته را نقض صریح قوانین بانکداری اسلامی و عطف به ما سبق کردن آن تلقی کرده و این اقدام را خلاف مقررات و آئینامه های اجرایی بانک مرکزی در مورد کارکردها می‌دانیم .
لازم می‌دانیم که اعلام کنیم، این آخرین هشدار ما به شما و مدیران موسسه ثامن الحجج است تا دست از تخلفات سازمان یافته و سیستماتیک خود برداشته و با تامین حقوق بر حق سپرده گذاران، نسبت به تحقق موارد زیر اقدام نمائید:
۱— در اسرع وقت نسبت به محاسبه و ثبت کارکردهای معوقه و آتی براساس قراردادهای منعقده بین سپرده گذاران وموسسه اقدام نموده و اطلاعات مربوطه را هر ماهه بصورت بک آپ به بانک مرکزی تحویل نماید تا بانک پارسیان نسبت به پرداخت آنها اقدام نماید .
۲— از کسر یکجانبه کارکردهای پرداختی به بهانه لغو قرارداد در هنگام تسویه حساب‌ها جدا خودداری کرده و با تجدید نظر در حساب‌های تسویه شده، این دسته از مشتریان را بستانکار نماید .
۳— از تخلف مدیران و کارکنان شعب خود در گرفتن پورسانت از برخی از مشتریان در ازای پرداخت بحشی از سپرده آنان جدا جلوگیری نماید.
۴— از تسویه نقدی تسهیلات آن دسته از مشتریان موسسه که جزء سپرده گذاران نیستند و برای ترخیص سند ترهینی خود حاضر به بازپرداخت کل بدهی خود به موسسه می‌شوند، خودداری کرده چرا که هیچ ردی از وجوه دریافتی به ثبت نرسیده و من بعد این موارد به بازپرس پرونده اطلاع داده خواهد شد.
۵- ما نسبت به برخورد سخیف و گستاخانه برخی از کارکنان شعب و دفاتر سرپرستی موسسه با سپرده گذاران شدیدا معترض بوده و خواستار تنبیه پرسنل خاطی و اعاده حیثیت و جبران خسارات مادی و معنوی این دسته از سپرده گذاران متاثر هستیم .
در خاتمه شورای نمایندگان شعب تهران، کرج و شهرری، مدیران موسسه ثامن الحجج و شخص شما را مسئول بی توجهی به درخواست‌های برحق سپرده گذاران دانسته و شما را مسئول عواقب حقوقی و جزایی این تخلفات می‌داند.

 تجمع اعتراضی مالباختگان غارت شده مؤسسه ثامن‌الحجج در تهران

 تجمع اعتراضی مالباختگان غارت شده مؤسسه ثامن‌الحجج در تهران

 تجمع اعتراضی مالباختگان غارت شده مؤسسه ثامن‌الحجج در تهران

 تجمع اعتراضی مالباختگان غارت شده مؤسسه ثامن‌الحجج در تهران