دور دوم نمایش انتخابات - جنگ باندها

نمایش انتخابات مجلس حکومتی که قرار بود در «صلح و صفا» و تقسیم قدرت میان باندهای متخاصم درونی رژیم به پایان برسد، اکنون با شروع زمان برگزاری دور دوم (10 اردیبهشت 1395) بر سر 68 کرسی باقی مانده، به صحنه جنگ و جدال کم نظیری تبدیل شده است. دراین رابطه قراراست تا به فرمان دیکتاتوری ولی فقیه یکبار دیگر باند های رژیم دست به رای و رای کشی زده و بدین سان بر نمایش دیگری بکام «خامنه ای» مهر تائید بگذارند.

جدال بر سر این تعداد از کرسی های تعین تکلیف نشده در حالی است که شورای نگهبان تحت قیومت ولی فقیه در اقدامی، با رد صلاحیت «مینو خالقی» از حوزه اصفهان و از نفرات باند روحانی – رفسنجانی، آتش این درگیری ها را هرچه گسترده تر نمود. این اقدام شورای نگهبان اکنون باند مقابل را بر آن داشته تا از ادامه روند «حذف فله ای» از سوی این ارگان حکومتی و دست بردن در موضوعی به نام «اعتبارنامه ها» به هر طریق ممکن جلوگیری بعمل آورد.
آخوند روحانی، رئیس جمهور نظام در سخنانی ضمن کشیدن شمشیر بر شورای نگهبان حکومت گفت: «براساس قانون اساسی هر نماینده ای که از هر حوزه انتخابیه انتخاب می شود پس از رای آوردن، اعتبارنامه آن باید در مجلس شورای اسلامی! بررسی شود و هیچ نهاد دیگری نمی تواند در آن مداخله کند ...حال در اداره جامعه مردم از ما چه می خواهند؟ آیا از ما دعوا می خواهند و یا می خواهند جناح و حزب را به رخ هم بکشیم؟، خیر، مردم حل مشکلات کشور را می خواهند. مشکلات کشور باید توسط مردم و مشورت و نظر مردم حل شود».

وی در ادامه با کنایه به شخص خامنه ای (سایت حکومتی انتخاب 9 اردیبهشت 1395) می افزاید: «همه (نمایش) انتخابات ها معنایش یک کلمه است و اینکه اگر کسی به رای شخصی خود اتکا کند و استبداد و جمود پیدا کند و به نظرات دیگران اعتنا نکند در مسیر حرکت و نابودی و خسران قرار گرفته است».

ترجمان این سخنان به معنای پرده برداری از دخالت های آشکار شورای نگهبان در باز های درونی رژیم می باشد. دخالت هایی که همواره راه به حذف جناح مقابل و در راستای سیاست های کلی ولی فقیه و بیت وی به پیش برده می شوند. بحران میان باند های حکومتی بر سر نمایش دور دوم مجلس حکومتی به حدی است که رئیس جمهور ارتجاع در پایان با بیان «متلکی» دیگر به خامنه ای گفت: «خداوند همه ما را که به نوعی رای مردم گرفتیم و منتخب مردم هستیم در این مسئله مهم کمک کند که خود را از نفسانیات و از آنچه برای خود می پسندیم تخلیه کنیم».