گشوده شدن پرونده جدید ارتداد علیه زندانی سیاسی آیت الله کاظمینی بروجردی

دستگاه قضاییه رژیم آخوندی پرونده جدیدی تحت عنوان ارتداد علیه زندانی سیاسی آیت الله کاظمینی بروجردی باز کرد.

به گفته یکی از نزدیکان آیت الله بروجردی، وی گفته است این پرونده را قبول ندارم و در هیچ دادگاهی حاضر نمی شوم.
وی در مورد وضعیت بیماری های آیت الله بروجردی گفت: “از جمله مشکلات جسمی ایشان ناراحتی قلبی و در پی آن آب آوردن ریه و مشکلات تنفس، سنگ کلیه و درد کلیه است. به ایشان دارو نمی دهند، لرزش دست دارد و حالتی شبیه بیماری پارکینسون است” .
به گفته نزدیکان آیت الله کاظمینی بروجردی: ”پاهایش تورم دارد و بسیار درد می کند تا حدی که در مواردی توانایی راه رفتن را از وی گرفته است و ایشان می گوید به حدی درد می کند که انگار چاقو در پایم فرو رفته است. ایشان همچنین در اثر مصرف غذای زندان دچار مشکلات مزاجی و گوارشی شده است. این حالت طوری است که آقای بروجردی خودشان گفته اند گویا در غذای من چیزی می ریزند”.
وی در ادامه در مورد حضور وکیل در پروسه حقوقی آقای بروجردی گفت: “آیت الله بروجردی هرگز وکیلی نداشته است، اوایل به خانواده ایشان گفتند مبلغ سنگینی بابت وکیل بایستی بپردازید، در صورتی که وکیل تسخیری رایگان است و چنین درخواستی غیرقانونی بوده است. آقای بروجردی وکیل انتخابی خودشان را می خواستند که مورد قبول قرار نگرفت. خانم پور فاضل به عنوان وکیل علیرغم چند بار مراجعه هم در یزد و هم در تهران به عنوان وکیل قبول نشده و دسترسی به پرونده هم پیدا نکرده است”.
این منبع نزدیک به آیت الله بروجردی می افزاید: “اخیرا برای ایشان یک هم سلولی آورده اند که دچار بیماری واگیردار سل است. این درحالی است که بخش ویژه روحانیت زندان بسیار خلوت است و چنین اقدامی اصولا لزومی ندارد که این شخص با بیماری واگیر دار با آقای بروجردی در یک اتاق نگهداری شوند. تاکنون نیز با شکایت و درخواست ایشان از مسئولین زندان مبنی بر جدا شدن از این فرد بیمار، اقدامی صورت نگرفته است”.
آیت‌الله کاظمینی بروجردی به‌دلیل مخالفت با ولایت سفیانی خامنه‌ای و حمایت از جدایی دین از دولت و پایبندی به منشور جهانی حقوق‌بشر متحمل زندان و شکنجه شده و در ایام حبس از دارو و درمان محروم گردیده است. وی طی مدت زندان چندین بار با سوء قصد مواجه شده است
 آیت‌الله کاظمینی بروجردی که از سال ۱۳۸۵ بازداشت و به ۱۱ سال زندان و مصادره اموال محکوم شده است، با بیماری های مختلف و بدون رسیدگی پزشکی در بند ۳۲۵-الف، ویژه روحانیت در زندان اوین نگهداری می شود.