انعکاس گسترده بین المللی نسبت به اعدام جنایتکارانه ریحانه جباری


تلویزیون فاکس‌نیوز گفت«رژیم ایران یک زن را به‌دلیل قتل یک مأمور اطلاعاتی سابق که تلاش داشته او را مورد تعرض قرار بدهد، اعدام کرد.... (این اعدام) به‌رغم فراخوان‌های گستردة سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی برای توقف آن صورت گرفت... شورای ملی مقاومت ایران این اعدام را نمونه‌یی از «وحشی‌گری رژیمی» توصیف کرد که فضای رعب و وحشت را در ایران تشدید می‌کند.
 سایت فاکس نیوز3آبان 93

اشپیگل چاپ آلمان نوشت: اعدام ریحانه جباری اعتراضات زیادی در سطح بین المللی نیز بوجود اورده است. سازمانهای بین المللی حقوق بشر  و سازمان ملل این پروسه محکومیت را مورد انتقاد قراردادند.  او هیچ محاکمه  درستی  نداشته است به رغم دخالت وزیر خارجه  آمریکا و رئیس پارلمان اروپا که خواهان محاکمه مجدد او شده بودند، ریحانه جباری اعدام شد.
 اشپیگل 4آبان 93

روزنامه داگ بلادت چاپ نروژ نوشت، اعدام ریحانه جباری، دنیا را شوکه کرد.  این روزنامه موضعگیریهای خانم ماریت نیباک از نمایندگان با سابقه پارلمان و از چهره های سرشناس حزب کارگر اشاره کرد.
ماریت نیباک گفت:" این مشمئزکننده و تکان دهنده است... حالا باید وزیرامورخارجه نروزژ سفیر رژیم ایران را احضار نموده و به او یک پیام واضح و آشکار بدهد. من 30 سال است که در رابطه با حقوق بشر در ایران کار و فعالیت می کنم، اما هرگز به شگفت زده شدن پایان نمی‌دهم".
یون پدر اگنئس رئیس عفو بین الملل در نروژ به داگ بلادت گفت:" این بی نهایت غم انگیز است، اما متاسفانه تعجب آور نیست". او از نروژ و سایر دولتها تقاضا می‌کند که انتقادات شدیدی را متوجه رژیم ایران کنند.
داگ بلادت 4آبان 93

تلویزیون العربیه در گزارش در رابطه با اعدام ریحانه جباری گفت : اعدام زن جوان ایرانی ریحانه جباری با موجی از محکومیت جهانی روبرو شد.  و آن‌را حکمی غیر عادلانه دانستند آمریکا و انگلستان به شدت اجرای حکم اعدام را محکوم کردند