پارلمان اروپا پیشنهاد کمک برای انتقال ساکنان اشرف به خارج عراق می‌کند

 

خبرگزاری رسمی کویت 22تیر1390ـ در پی دیدار با اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق، پارلمان اروپا آمادگی‌اش را برای کمک به حل بحران قرارگاه اشرف محل اقامت مخالفان ایرانی در 65 کیلومتری بغداد ارائه کرد.

گابریل برتینی رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اروپا و استراون استیونسون رئیس هیأت رابطه با عراق اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک گفتن: ”اتحادیه اروپا تا به الان به‌طور فشرده با عراق در بازسازی و ساخت توانمندیهایش همکاری کرده و کمکهایی به ارزش اجمالی بالغ بر 995 میلیون یورو تقدیم کرده است“.
این بیانیه که در پی جلسه کمیته امور خارجی پارلمان اروپا با حضور اسامه نجیفی رئیس مجلس نمایندگان عراق صادر شد اضافه کرد ”ولی این کافی نیست و ما معتقدیم که زمان برای گذار روابطمان به مرحله آینده مناسب است. ما به گفتگوی سیاسی باز و دوره‌ای و شروع بحث درباره زمینه‌هایی که سطح همکاری را می‌افزاید نیاز داریم درعین این‌که ایمان داریم این همکاری منافع هردو طرف را محقق خواهد کرد ”.
. . . در بیانیه آمده است ”در همین مسیر ما آماده ارائه کمکهایمان برای حل بحران قرارگاه اشرف از طریق باز اسکان ۳۴۰۰ مخالف ایرانی ساکن قرارگاه در خارج از عراق هستیم”.