اروپا خواهان تحریمات علیه سوریه است

قدرتهای اروپایی روز پنجشنبه کمپینی را برای تحریمات شورای امنیت بر علیه بشار اسد شروع کردند.
انگلستان، فرانسه، آلمان و پرتقال گفتند که آنها در حال آماده کردن یک قطعنامه برای شورای امنیت جهت تحریمات علیه دولت بشار اسد هستند.

روزمری دی کارلو معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل rosemary dicarlo گفت آمریکا شدیداً از این اقدام کشورهای اروپایی برای تحریمات حمایت می‌کند.
نماینده فرانسه در سازمان ملل martin briens گفت ناوی پیلای، والری آموس رئیس بشردوستانه سازمان ملل‌متحد un humanitarian chief valerie amos و پاسکو معاون دبیرکل سازمان ملل un under secretary general b. lynn pascoe توصیف ”وحشت آوری ”از تحولات در سوریه ارا‌ئه دادند.
ناوی پیلای به خبرنگاران گفت او ”شواهد مفید، قابل اتکا و تأیید کننده‌یی ”از سیاست شلیک برای کشتن توسط دولت بشار اسد و توضیحی راجع به کشتار و نا پدید شدنها را به شورای امنیت ارائه داده است.
پیلای گفت بیمارستانها تبدیل به یک هدف نظامی ‌شده‌اند و بعضی از پزشکان به‌دلیل ترس از تحت تعقیب قرار گرفتن توسط رژیم سوریه از مداوای مجروحان خودداری می‌کنند.
ناوی پیلای به خبرنگاران گفت شورای امنیت سازمان ملل باید این خشونتها را جهت تحقیق در مورد احتمال ارتکاب جنایت علیه بشریت به دادگاه بین‌المللی جنایی ارجاع دهد ولی بر اساس قضاوتش از واکنش شورای امنیت برای انجام چنین اتفاقی ”امید کمی ”دارد.

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد، اسپانیا به فراخوان ملل‌متحد برای تحریم بر علیه سوریه، ملحق می‌شود
خبرگزاری فرانسه28 مرداد، روز جمعه وزیر مالی اسپانیا گفت که این کشور به فراخوانهای بریتانیا، فرانسه، آلمان و پرتغال برای تحریمات شورای امنیت ملل‌متحد بر علیه سوریه ملحق می‌شود.
او به رادیو اسپانیا گفت، ”اسپانیا به این فراخوانها ملحق می‌شود و امیدواریم که ارائه یک قطعنامه جدید به شورای امنیت بتواند منجر به یک اجماع بین‌المللی قوی‌تر و مؤثرتری بشود ”.

در حالیکه فشار روی اسد افزایش می‌یابد، برای تظاهرات بیشتر در سوریه فراخوان داده شد.
درحالی‌که باراک اوباما    هماهنگی در رابطه با کنار رفتن دیکتاتور سوریه را هدایت می‌کند، فعالین ضد رژیم سوری به تظاهراتهای تازه بعد از نماز جمعه فراخوان دادند...
بر اساس گفته یک فعالی که در صحنه حضور داشت، فقط چند ساعت پس از این‌که اسد به بان کی‌مون دبیرکل ملل‌متحد قول داد، نیروهای امنیتی او روز پنجشنبه برای متفرق کردن یک تظاهرات ضد رژیم آتش گشودند...

روسیه به فراخوان کناره‌گیری اسد مخالف است
خبرگزاری اینترفکس روز جمعه به‌نقل از یک منبع وزارت‌خارجه گفت، روسیه با فراخوان آمریکا و اروپا برای کناره‌گیری بشار اسد مخالف است.
اینترفکس به‌نقل از یک منبع وزارت‌خارجه گفت: ”ما از چنین فراخوان‌هایی حمایت نمی‌کنیم و معتقدیم که اکنون زمان آن است که به رژیم پرزیدنت اسد فرصت داده شود تا تمام پروسه های رفرمی که اعلام کرده است را اجرا نماید“...

بیانیه: ائتلاف سوری های ضداسد تشکیل شد
از سوی دیگر، بر اساس بیانیه‌یی که روز جمعه توسط خبرگزاری فرانسه دریافت شد، بیش از 40 ”جناح انقلابی ”سوریه در یک ائتلاف ادغام شدند تا اقدامات خودشان علیه رژیم بشار اسد را متحد کنند...