اطلاعیه شورای ملی مقاومت

همزمان با سفر دبیرکل ملل متحد به تهران، بعد از ظهر امروز سخنگوی او پس از 24ساعت تاخیر درباره حمله نیروهای عراقی به ساکنان اشرف، گفت ”گزارشات اولیه از هیات همیاری سازمان ملل (یونامی) تایید نمود که یک حادثه بین ساکنان و پلیس عراق منجر به برخی جراحتهای سبک در دو طرف شد“.  این مطلقا دروغ است. هیچ کس در طرف عراقی مجروح نشده است و 20نفر از ساکنان اشرف مجروح شده اند که برخی از آنها بستری هستند.
حمله نیروهای عراقی ساعت 8صبح روز 27 اوت به وقت نیویورک صورت گرفته و عکسها و مشخصات مجروحان قبل از ظهر دوشنبه به وقت نیویورک در اختیار مانیتورهای یونامی قرار گرفته است.
این دروغ آنقدر مسخره است که حتی خود عراق مدعی مجروح شدن افراد خودش نیست. آسوشیتدپرس شب گذشته نوشت: ”جورج باکوس، یک مشاور نخست وزیر عراق یک کشمکش روز دوشنبه بعد از ظهر بین سربازان و ساکنان اشرف را توصیف کرد. او هرگونه خشونت و جراحت را بشدت تکذیب کرد“.
مانیتورهای یونامی بلافاصله پس از شروع حمله نیروهای عراقی، صحنه را ترک کردند و به اذعان خودشان صحنه را از نزدیک ندیده اند و روز 28 اوت به نمایندگان اشرف گفتند هنوز در مورد علت شروع حمله نمی توانند نظر بدهند و گزارشی هم در این باره نداده اند. نمایندگان ساکنان از  آقای فرانچسکا موتا مسئول حقوق بشر یونامی که در اشرف حضور داشت مصرانه خواستند که به دیدار مجروحان که 6تن آنها در بیمارستان عراقی و 14تن در کلینیک اشرف بستری شده بودند برود تا وقایع را از نزدیک ببیند که متاسفانه نپذیرفت.
اظهارات سخنگوی دبیرکل در حالیست که یک مقام ارشد یونامی ساعت 9صبح 28 اوت به وقت نیویورک از بغداد به نماینده ساکنان اشرف در خارج از عراق در یک تماس تلفنی گفت مانیتورها هنوز گزارشی درباره واقعه دیروز نداده اند. بنابراین ادعای جراحت در نیروهای عراقی یک دروغ نفرت انگیز دیگر است که به تازگی از سوی یک مقام پیشین ملل متحد نیز افشا شده است.
 هدف آشکار این دروغپردازی توجیه جنایت دولت و نیروهای عراقی علیه پناهجویان بیدفاع و بی سلاح و نتیجه آن تشویق دولت عراق به ادامه سرکوب و کشتار است. کلیپ ویدیویی حمله نیروهای عراقی به ساکنان اشرف برای مقامات ملل متحد و مقامات آمریکایی ارسال شده است که به وضوح کذب این ادعای نفرت انگیز را ثابت می‌کند.
مقاومت ایران خواستار تعیین یک هیأت مستقل برای تحقیق از سوی دبیرکل درباره حمله روز 6شهریور نیروهای عراقی به ساکنان اشرف و تعیین یک گزارش دقیق و عادلانه و علت یابی این دروغپردازیهاست.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
7 شهریور 1391(28 اوت 2012)