ارسال سلاح به یمن در پوش دارو

در پی افشای ارسال دو محموله 50 و 21 تنی سلاح از سوی دیکتاتوری ولایت‌فقیه به یمن که در پوش هلال‌احمر و با بسته‌بندی‌های دارویی در نیمه اسفند 1393 و همچنین در تاریخ 11 فروردین 1394 انجام‌گرفته است، سخنگوی وزارت خارجه حکومت سراسیمه وارد صحنه شد و ضمن تکذیب این خبر گفت: این محموله‌ها صرفاً، در چهارچوب توافق‌های مربوط به فعالیت هوایی مدنی! و تجاری! بین جمهوری اسلامی ایران و یمن، صورت گرفته است. وی در ادامه با دستپاچگی برای برهم نخوردن روند مذاکرات اتمی افزود: « تاکنون چند پرواز مدنی! حاوی کمک‌های دارویی و بهداشتی به صنعا انجام‌شده و محموله‌های این پروازها به هلال‌احمر یمن تحویل گردیده است».
سایت حکومتی فرارو 11 فروردین 1393

این سخنان در حالی اعلام می‌شود که دولت صنعا اساسا طی هفته‌های گذشته خود را در جنگی آشکار با رژیم آخوندی و بازوی تروریستی آن در یمن می‌بیند و معلوم نیست که هلال‌احمر یمن با مجوز کدام مرجع، به خود اجازه می‌دهد تا از دشمن کشورش چنین محموله‌هایی را تحویل بگیرد.
در رابطه با ارسال سلاح از سوی حکومت آخوندی به یمن، ریاض یاسین وزیر امور خارجه این کشور در سخنانی با اشاره به نقش مخرب و مستقیم رژیم آخوندی در کمک به گروه‌های بنیادگرای حوثی تأکید کرد که عملیات توفان قاطع علیه مواضع حوثی‌ها و متحدانشان در یمن، موفق شد تا رسیدن اسلحه به حوثی‌ها توسط هواپیماهای ایرانی قطع کند,
در ثانی ارسال سلاح در پوش خدمات مختلف به کشورهای همسایه و ازجمله به یمن، بخشی از سیاست‌های اشغالگرانه رژیم آخوندی را تشکیل می‌دهد. برای نمونه صبا، خبرگزاری رسمی یمن در تاریخ 14 بهمن 1393 گزارش کرد که یک کشتی حامل سلاح متعلق به ایران در آب‌های یمن توقیف‌شده است. این کشتی حامل موشک‌های زمین به هوا، مواد انفجاری و عینک‌های شب برای شورشیان شمال یمن (حوثی‌ها) بوده است». همچنین در تیرماه همان سال دولت یمن از دستگیر و متلاشی کردن یک شبکه جاسوسی رژیم آخوندی در این کشور خبر داده بود. رهبری این شبکه را یک فرمانده سپاه پاسداران دیکتاتوری مذهبی آخوندی عهده‌دار بوده است.
12 فروردین 1394