درگذشت مادر اکبری در کانادا

مادر مجاهد حوابیگم مجابی، مادر اکبری، مادر مجاهد شهید بتول اکبری پس از نبردی طولانی با بیماری، در کانادا درگذشت و روز اول فروردین سال 94 در اوتاوا و در کنار مزار مشعل فروزان آزادی ندا حسنی به خاک سپرده شد.

مادر حوابیگم مجابی (اکبری) که در اردیبهشت 1319 در شهر قزوین در یک خانواده مذهبی متولد شد، در سن 19 سالگی، پس از درگذشت مادر حقیقی مجاهد شهید بتول اکبری، سرپرستی این مجاهد قهرمان و دیگر خواهران و برادران او را به عهده گرفت.
چه در سال 1354 که مزدوران ساواک شاه قصد دستگیری بتول اکبری را داشتند و چه در مقابله با مزدوران خمینی، این مادر فداکار تا سرحد توانش از فرزندان مجاهدش دفاع کرد و رنج و شکنجه در زندان رژیم آخوندی را نیز به جان خرید.


وی که عشق و علاقه وافری به همه فرزندان مجاهدش داشت، از هیچ تلاش و فعالیتی برای افشای جنایات و توطئه‌های رژیم و برای تضمین حقوق و حفاظت مجاهدان اشرفی در لیبرتی فروگذار نکرد و به‌رغم بیماری، در سرمای زیر صفر درجه در کانادا، همواره در صفوف مقدم آکسیونها و تظاهرات ایرانیان آزاده در کانادا برای رساندن صدای اشرفیان در لیبرتی و دفاع از حقوق آن‌ها شرکت داشت.
همبستگی – با تسلیت به خاطر درگذشت مادر مجاهد حوابیگم مجابی (مادر اکبری)، برای این مادر بزرگوار شادی روح و برای همه بستگان و یارانش صبر و پایداری آرزو می‌کنیم.