خبری بد برای سیاست مماشات با رژیم آخوندی

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک کنفرانس خبری در واشنگتن بار دیگر به‌طور آشکاری از عدم همکاری رژیم آخوندی با این سازمان ناظر بین‌المللی خبر داد.

آمانو در این رابطه گفت: «ما هنوز در وضعیتی نیستیم که بتوانیم اهداف صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای در ایران را تائید کنیم». این سخنان به معنی آن است که هنوز اهداف واقعی و صلح‌آمیزی که رژیم آخوندی ادعا می‌کند در سایه‌ای از ابهام بسر می‌برند و این آژانس به‌مثابه تشکلی بین‌المللی که وظیفه بازرسی و کنترل پروژه‌های اتمی کشورهای عضو این سازمان را به عهده دارد، در وضعیتی نیست که بتواند چنین ادعاهایی را تائید نماید. به‌یقین موضع‌گیری اخیر آژانس که برای چندمین بار طی ماه‌های اخیر تکرار شده است، خبر بسیار بدی برای ابواب جمع سیاست مماشات با رژیم آخوندی بر سربرنامه‌های اتمی دیکتاتوری مذهبی حاکم بر میهنمان، آن‌هم در روزهای پایانی دور جدید مذاکرات اتمی است. آمانو در ادامه از عدم همکاری رژیم آخوندی با آژانس ابراز تأسف کرد و ادامه داد: «بازرسی‌های هسته‌ای برای اینکه ثابت نمائیم که فعالیت‌های هسته‌ای ایران غیرنظامی بوده است، کافی نیست و پیشرفت‌های ما طی ماه‌های گذشته بسیار کند بوده است».
سخنان رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی بیان می‌شود که ولی‌فقیه ارتجاع در تلاش است تا بدون دست کشیدن از بخش نظامی پروژه‌های اتمی و با حفظ ظرفیت بالای غنی‌سازی و تعداد سانتریفیوژها، طرف‌های مقابل را در یک توافق احتمالی برای لغو تحریم‌ها مجاب نماید.
خبرگزاری رویتر- سایت یوس نیوز-4 فروردین