اطلاعیه کمیته امداد پزشکی مجاهدین خلق - قرارگاه لیبرتی

4 میلیون و 754 هزار دلار هزینه های درمانی ساکنان لیبرتی در محاصره ضد انسانی پزشکیدر سالهای 2013 و 2014

کمیته امداد پزشکی مجاهدین در لیبرتی هزینه های درمانی مجروحان و بیماران در سالهای 2013 و 2014 را در شرایط محاصره ضد انسانی پزشکی که از بدو حکومت مالکی در سال 1385 طی 27 فقره حمله با سلاحهای سرد و گرم و انفجار و بمب گذاری و قتل عام و حملات موشکی به مجاهدان اشرفی تحمیل شده است به اطلاع عموم می رساند.
جمع هزینه های درمانی در سال 2013 دو میلیون و 168 هزار و 866 دلار و در سال 2014 دو میلیون و 585هزار و 610 دلار و مجموعاً  4 میلیون و 754 هزار و 476 دلار بوده است. این هزینه ها شامل درمان و دارو و مواد اولیه پزشکی و دندانپزشکی و هزینه های عمل های جراحی در بیمارستان های مختلف بغداد بوده است.
بخش اعظم این هزینه ها توسط رئیس جمهور برگزیده مقاومت، هواداران و خانواده های حقیقی مجاهدین  در اشرف تامین شده بود لیکن در پایان سال 2014 کمیته امداد پزشکی بیش از 750 هزار دلار به خاطر هزینه های درمانی مقروض است که بهره آن ماهیانه از خارج عراق واریز می شود.
هم اکنون در مجموع 907 مجاهد خلق شامل 245 خواهر مجاهد و 662 برادر مجاهد در صف انتظار نوبت برای معالجات مبرم پزشکی هستند که 117 تن از آنان از سال 2012 در نوبت قرار دارند. وضعیت بیماران و تعداد انگشت شماری که روزانه میتوانند با محدودیت های فوق العاده در نفرات و مترجم فقط به یک بیمارستان مراجعه کنند در گزارش های روزانه به طور مستمر به اطلاع یونامی و کمیساریا و مقامات آمریکایی رسیده است. با این حال علیرغم همه محکومیت های جهانی از سوی سازمانهای پزشکی و مدافع حقوق بشر محاصره ضد انسانی ادامه دارد و از انتقال تجهیزات پزشکی مجاهدین از اشرف به لیبرتی که تماماً به هزینه خود آنها در سالهای گذشته خریداری شده است ممانعت می شود. این در شرایطی است که صدها بیمار و مجروح از اشرف و لیبرتی با هزینه فوق العاده سنگین به خارج اعزام شده اند و هزینه عمل های جراحی و بستری شدن بسیاری از آنها در بیمارستانها در کشورهای مختلف هر کدام دهها هزار یورو بوده است.
کمیته امداد پزشکی مجاهدین در لیبرتی با صمیمانه ترین سپاس ها و تشکرات از رئیس جمهور برگزیده مقاومت، هواداران رزمندگان آزادی مردم ایران و خانواده های حقیقی مجاهدین ، خواهان لغو محاصره ضد انسانی پزشکی و انتقال دستگاهها و تجهیزات ضروری شامل آمبولانس، سیتی اسکن، اسپایرال، رادیولوژی، سونوگرافی،گاستروسکوپ، لاپراسکوپ، سیستوسکوپ ،میکروسکوپ، تجهیزات مختلف پزشکی و دندانپزشکی و چشم پزشکی مانند دستگاه لیزر چشم و بایومتری ،الزامات اتاق اورژانس و دی سی شوک، تجهیزات اطاق عمل مانند دستگاه بیهوشی و الزامات عملهای جراحی چشم، مغز واعصاب، گوش وحلق وبینی، اورولژی و اورتوپدی از اشرف به لیبرتی است تا زیر نظر کلینیک  عراقی، درمان مجروحان و بیماران را تسهیل کند و درعین حال از کثرت مراجعات ضروری به بیمارستان های خارج از کمپ که مقامات عراقی مانع آن هستند کم کند. در محاصره ضد انسانی پزشکی که یک جنایت آشکار و مستمر علیه بشریت و نقض همه قوانین و کنوانسیونهای بین المللی است تا به حال 23 مجاهد خلق جان باخته اند. بدون تردید شهادت آنها در صورت دسترسی به خدمات پزشکی اجتناب پذیر بود.
پزشکان و کادر درمانی  لیبرتی با وفاداری به سوگند بقراط برای درمان بیماران و مجروحین، مانند اشرف آخرین کسانی خواهند بود که لیبرتی را ترک خواهند کرد.
2 بهمن 1393 ( 22 ژانویه 2015)

مسئول کمیته: زهره بنی جمالی
شورای پزشکان: دکترناهید بهرامی- دکترطیبه فروغی -دکتر خدیجه آشتیانی - دکترجواد علوی- دکتر یحیی کمالی
دکترحسن جزایری- دکتر صالح اسحاق تبار - دکتر عباس شاهی- دکتر مهدی کلوشادی- دکتر مسلم زاهدی - دکتر جلیل اَرسی
نماینده اعزامی شورای پزشکان در آلمان: دکتر هادی مدقالچی
نماینده اعزامی کمیته در آلبانی: میرکاظم حسینی