کابوس وحشت در ولایت خامنه ای و زوزه های خوردن چوب و پیاز در مذاکرات اتمی

پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان نوشت:. مطابق توافقنامه ژنو، غنی‌سازی 20 درصد خود را متوقف کردیم اورانیوم 20 درصد غنی‌شده خود را اکسیده کردیم، فرآیند تحقیق و توسعه هسته‌ای را تنزل دادیم، ادامه ساخت رآکتور آب سنگین اراک را متوقف کردیم واما در مقابل چه گرفتیم؟ فقط یک مشت «وعده‌های‌نسیه» که تاکنون به هیچیک از آنها عمل نشده است.

پاسدار شریعتمداری در ادامه نوشت: در مذاکرات پایانی وین امتیازات نقدی که داده بودیم برای 7ماه دیگر به قوت خود باقی است بی‌آن که بعد از 7ماه قابل‌بازگشت باشد. آیا این نتیجه را می‌توان «پیروزی» نامید؟!
نماینده خامنه‌ای افزود: روحانی می‌گوید؛ سانتریفیوژها می‌چرخند! ولی توضیح نمی‌دهند که چه تعداد از آنها می‌چرخند و چه تعداد از چرخش افتاده‌اند!
کیهان -5آذر


روزنامه حکومتی موسوم به وطن از باند ولی فقیه ارتجاع نوشت: اگرچه علی‌اکبر صالحی تکذیب کرده اما شواهد حکایت از آن دارد ذخایر اورانیوم 5 درصد نیز باید در کشوری دیگر مانند روسیه تبدیل به میله سوختی شود. حالا 10 ماه پس از توافق ژنو، نظام دیگر اورانیوم 20 درصد ندارد. و تعهد داده است بالاتر از 5 درصد اورانیوم غنی نکند. سانتریفیوژهای نسل دوم نظام نیز به‌زودی مستهلک می‌شوند. آژانس همه فعالیت‌های هسته‌ای ما را می‌بیند و فردو نیز عملا تعطیل شده است. آمریکا فشار می‌آورد تعداد سانتریفیوژهای نسل اول هم از 1500 عدد تجاوز نکندـ
این روزنامه باند غالب اضافه کرد: اوباما برنامه هسته‌ای نظام را به عقب راند اما نظام هنوز نتوانسته است به هدفش یعنی «لغو تحریم‌ها» برسد. این روزها متاسفانه فضا کاملا تغییر کرده است. این ظرفیت به خودی خود در حال نابودی است. در واقع ارزش آن ظرفیت بزرگ، درست و «به‌موقع» استفاده نشد
وطن امروز -5آذر


روزنامه حکومتی وطن نتیجه مذاکرات اتمی وین را چنین توصیف کرد: اوباما و جان کری اگر تا دیروز، با ما فقط دشمنی می‌کردند، امروز زبان به تحقیر هم می‌گشایند! واقعیت این است که توافق کذا و تمدید آن، دشمن را با ما دوست نکرده، بلکه زبان او را علیه ملت ما درازتر کرده! دیگر، صحبت‌های دوشنبه‌شب جان‌کری را همه شنیدند و همه دیدند «تحریم‌ها ماند و رژیم ایران نیز به تعهداتش عمل کرد»
وطن امروز -5آذر

روزنامه حکومتی رسالت نیز در سرمقاله خود با اشاره به دعاوی روحانی که خود را کلید حل مشکلات نظام قلمداد کرده بود، نوشت: «بر هیچ کس پوشیده نیست که «کلید» خوش‌بینی به آمریکا هیچ «قفلی» را باز نمی‌کند. آنها تاکنون هیچ گامی برای اعتمادسازی برنداشته و برنخواهند داشت. ظاهرا بهانه‌جویی‌ها انتها ندارد. آنها می‌خواهند همه چیز ما را در صنعت هسته‌ای نابود کنند. و در ازای آن هیچ چیز هم ندهند. حتی کرکره مذاکرات هسته‌ای را هم پایین بکشند و بلافاصله کرکره نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم را بالا ببرند».
روزنامه رسالت -5آذر