شرکت هئیت کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران در اجلاس فروم زنان در سازمان ملل - ژنو

اجلاس فروم زنان سازمان ملل طی ماه نوامبر در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو برگزار شد.

در این اجلاس نمایندگان سازمانهای غیر دولتی از 56 کشور عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل شرکت داشتند. در این اجلاس که زنان برجسته ای از کشورهای مختلف جهان منجمله خانم تاریا هالونن، رئیس جمهور فنلاند از 2000 تا 2012، اینگیبورگ گیزلادوتیر(IngibjorgGidladottir)، وزیر خارجه پیشین ایسلند، ورونیکا بیرگا (Veronica Birga) مسئول بخش حقوق بشر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و شمار دیگری از سفرا و مسئولین زن در مناصب کلیدی در سازمان ملل بعنوان سخنران شرکت داشتند.
در اجلاس فروم زنان سازمان ملل معروف به پکن+20 که در کاخ ملتها در سازمان ملل در ژنو برگزار شد، یک هئیت از کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران به سرپرستی خانم الهه ارجمندی برای ارائه گزارشی از وضعیت اسفبار نقض حقوق پایه ای زنان در ایران شرکت کردند. و با سخنرانی در جلسات مختلف منجمله در جلسه حقوق بشر زنان و افشای موج اسیدپاشی سازمانیافته مامورین وزارت اطلاعات رژیم ایران علیه زنان و دختران ایرانی و با ارائه بیلان بیش از هزار اعدام در دوران روحانی که 34 تن از آنها از زنان منجمله ریحانه جباری بود، به افشای سرکوبی زنان توسط رژیم بنیادگرای مذهبی در ایران پرداخت. و از اجلاس خواستار محکومیت جنایات رژیم و حمایت از زنان ایران شد.

الهه ارجمندی از اعضای کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت، طی سخنانی در جلسه وضعیت زنان در درگیریها، به بررسی خشونت های اعمال شده بر زنان در شرایط جنگی پرداخت، و هم‌چنین ضعیت نقض حقوق پایه ای زنان مقاومت ایران در لیبرتی که به خواست رژیم ایران صورت می گیرد را بررسی کرده و از جمله گفت

آخوندهای حاکم بر ایران، سرکوب را در خارج از مرزهای ایران، با بکار گیری دولت عراق در محاصره غذایی و دارویی و همچنین کشتار ساکنین اشرف و لیبرتی، دنبال کرده اند.
تا کنون در 26 حمله علیه اشرف و لیبرتی 116 نفر کشته و بیش از 1400 نفر مجروح شده اند، 22 نفر نیز بدلیل محاصره وحشیانه پزشکی و دارویی جانشان را بطور دردناکی از دست داده اند، علاوه بر آن 6 زن و یک مرد از ساکنین، اشرف به گروگان گرفته شده اند.
گناه این ساکنین مقاومت کردن در مقابل پدیده شوم بنیادگرایی حاکم و تبدیل شدن به نقطه امید برای زنان و جوانان ایرانی در مبارزه شان برای آزادی و دمکراسی است.
خانم الهه ارجمندی در پایان سخنان خود از حاضرین خواست که با تمام امکانات برای رفع محاصره لیبرتی بویژه محاصره غیر انسانی پزشکی و دارویی و تامین امنیت ساکنین زندان لیبرتی که پناهندگان سیاسی تحت کنوانسیون چهارم ژنو می باشند اقدام کنند.
این سخنرانی مورد توجه و حمایت حاضرین قرار گرفت و رئیس جلسه در سخنان خود بطور خاص از کمیسیاریای عالی پناهندگان خواست که به وظیفه خود در قبال این پناهندگان سیاسی عمل کند.
در این جلسه شماری از سخنرانان خواستار حمایت از زنان ساکن لیبرتی شدند. و با یادآوری مسئولیت سازمان ملل نسبت به امنیت ساکنان لیبرتی تاکید کردند که:جنایات صورت گرفته در حق ساکنان لیبرتی، یک نمونه وحشتناک است که نشان می دهد چگونه سازمان ملل در قبال این جنایات رفتار میکند. آنها تحت محاصره غذایی و دارویی هستند و این بسیار دردناک است که عراق به درخواست رژیم ایران با این افراد رفتارهای ضدانسانی دارد.
22 نوامبر 2014