کارشکنی مأموران عراقی از انتقال بیماران لیبرتی به بیمارستان ادامه دارد

محاصره ضد انسانی پزشکی ساکنان لیبرتی همچنان ادامه دارد و نیروهای عراقی به طرق مختلف در انتقال بیماران به بیمارستان کارشکنی میکنند.

روز 28 آبان ماموران عراقی از انتقال دو تن از بیمارانی که قرار بود به بیمارستان بروند ممانعت کردند. این در حالی است که همه بیماران به یک بیمارستان میرفتند و هیچ بهانه ای برای حذف آنها وجود نداشت.
در همین روز ماموران عراقی مترجمان دو بیمار را حذف کردند و آنها به ناگزیر بدون مترجم به بیمارستان رفتند که عملا قادر به حل و فصل مسائل خود نشده و برخی از قرارهای پزشکی شان اجرا نشد.
روز 1 آذر (22 نوامبر) ماموران عراقی مجددا مانع رفتن بیماران به دو بیمارستان شدند. این در حالی است که بیماران در این روز قرارهای از پیش تعیین شده داشتند و با سوختن این قرارها آنها مدتها باید در انتظار قرارهای بعدی بمانند.
روز یکشنبه 2 آذر (23 نوامبر) ماموران عراقی از تردد 3بیمار ازجمله 2بیمار قلبی و یک بیمار دیگر که  عمل جراحی داشت جلوگیری کردند.
در روز یکشنبه 2 آذر (23 نوامبر) ماموران عراقی از رفتن مترجم بهمراه یک بیمار حاد که عمل جراحی کیسه صفرا داشت و باید چندین روز در بیمارستان بستری میشد جلوگیری کردند و بیمار ناگزیر نتوانست برای عملی که از مدتها پیش در انتظار آن بود به بیمارستان برود. او بیش از 8ماه است که به علت سنگ کیسه صفرا، دچار دردهای شدید میباشد و در خطر ترکیدن کیسه صفرا و بروز یک وضعیت خطرناک قرار دارد. این موضوع توسط بیمار و بیماران دیگر حضورا به تیم یونامی اطلاع و توضیح داده شد، اما متاسفانه یونامی هیچ اقدامی برای حل این موضوع نکرد و صرفا به توجیه اقدام جنایتکارانه ماموران عراقی پرداخته و به مشکل واقعی بیماران که بدون مترجم نمی توانند قرارهای درمانی خود را اجرا کنند، هیچ توجهی نکردند.    
زجرکش کردن بیماران در کمپ، سیاست ضد انسانی شناخته شده نیروهای عراقی تحت فرماندهی فالح فیاض است که تاکنون 22تن از ساکنان اشرف و لیبرتی، به این خاطر جان باخته اند. مقاومت ایران با توجه به تعهدات دولت آمریکا و ملل متحد در قبال امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی، خواهان مداخله فوری آمریکا و سازمان ملل برای پایان دادن به محاصره پزشکی کمپ و دسترسی آزاد ساکنان به خدمات درمانی میباشد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
4 آذر ماه 1393 (25 نوامبر 2014)