مریم رجوی در کنفرانس پارلمانی پاریس: برای مقابله با افراطی گری باید به اسلام اصیل، بردبار و دموکراتیک متکی بود

بحران منطقه ناشی از جنایتهای رژیم ایران در عراق و سوریه است و تنها با خلع ید از رژیم ایران پایان می یابد

روز سه شنبه خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، تصریح کرد: «داعش محصول جنایتهای بیسابقه ملاها در ایران، بشار اسد در سوریه، مالکی در عراق و سیاست فرقه یی آنها علیه بخش بزرگی از جمعیت عراق و سوریه است.


وی که در جمع قانونگزاران فرانسوی سخن می گفت، افزود: «برای مقابله با افراطیگری تحت نام اسلام، یک آلترناتیو فرهنگی و ایدئولوژیک ضروری است. آلترناتیوی مبتنی بر اسلام بردبار و دموکراتیک و برابری زن و مرد. والا رژیم آخوندی و بنیادگرایان سنی مبارزه با بنیادگرایی را به مثابه مبارزه با اسلام تخطئه می کنند».

رجوی راه حل شریک کردن رژیم ایران در جنگ با داعش را که توسط لابیهای رژیم ارائه می شود، قاطعانه رد کرد و گفت: این بزرگترین ضربه به ائتلاف خواهد بود. زیرا ملتهای عراق و سوریه می‌بینند ائتلاف در کنار دشمن اصلی‌شان یعنی ملاها قرار گرفته‌اند.
او با اشاره به اینکه سازمان مجاهدین خلق ایران با اعتقاد و تبلیغ برای چنین اسلامی توانست در ایران یک آنتی تز فرهنگی و اجتماعی در مقابل این رژیم بنیادگرا ارائه کند، تاکید کرد: حمایت از مقاومت ایران باعث شناخته شدن این آلترناتیو فرهنگی خواهد شد و به مقابله با عضو گیری جوانان اروپایی توسط بنیادگرایان کمک خواهد کرد». رجوی برای رهایی منطقه از بنیادگرایان تروریست همچنین بر ضرورت مشخص کردن جبهه بندی سیاسی واقعی در این منطقه و همچنین مشارکت نیروهای ضدبنیادگرا و میهن‌پرست تاکید کرد.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران به دعوت کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک مرکب از نمایندگان همه گروههای سیاسی پارلمانی فرانسه در جلسه یی در سالن ویکتور هوگو سخنرانی می کرد.
ادیت کرسن، نخست وزیر سابق فرانسه؛ سید احمد غزالی، نخست وزیر سابق الجزایر؛ و شماری از قانونگزاران مجلس ملی از جمله دومینیک لوفور، ژرار شاراس، میشل ترو،آندره شاسین، پاسکال تراس، آلن نری، عضو سنا؛ استاندار افتخاری ایو بونه رئیس سابق د اس ت؛ پیر برسی، رئیس سازمان حقوق بشر نوین، طاهر بومدرا، رئیس سابق حقوق بشر یونامی و مسئول پرونده اشرف در ملل متحد، ژیل پاروئل، رئیس سابق کانون وکلای وال دوآز در این برنامه سخنرانی کردند.


این جلسه پارلمانی در حالی برگزار شد که به تازگی قضات فرانسوی همه اتهامهایی را، که در نتیجه زد و بند دولت وقت فرانسه و رژیم ملایان بیش از یک دهه قبل علیه مقاومت مطرح شده بود، با صدور یک دستور منع تعقیب رد کردند و این پرونده را تمامأ سیاسی را بعد از 14سال به طور کامل مختومه اعلام کردند.
سخنرانان، سفر رئیس کمیته امنیت ملی مجلس رژیم ایران به فرانسه را محکوم کرده و گفتند در شرایطی که نقض حقوق بشر و مداخلات این رژیم در منطقه ابعاد بیسابقه یی گرفته، چنین سفرهایی علیه صلح و حقوق بشر در ایران و منطقه است. سناتور ژان پیر میشل، بنیانگذار مشترک کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک، در این جلسه پارلمانترها و مقامات فرانسوی خواست به طور رسمی و علنی انزجار مردم، پارلمان و دولت فرانسه را از جنایاتی چون اسیدپاشیدن بر روی زنان، اعدام یک دختر جوان به خاطر دفاع از خود در مقابل تجاوز به عنف و اعدامهای جمعی که در دوران روحانی بیش از1000 مورد است به این نماینده رژیم ایران ابراز کنند در غیر اینصورت این دیدارها به طور کامل در خدمت رژیم ایران خواهد بود.
 مریم رجوی ضمن تقبیح بی عملی غرب در قبال جنایتهای رژیم ایران در حمایت از دیکتاتوری اسد، تاخت و تاز شبه نظامیان شیعی وابسته به رژیم ایران در بخشهای وسیعی از عراق را که در همکاری با نیروهای مالکی صورت می گیرد ،مورد اشاره قرار داد و افزود: طی این سالها، آمریکا نه تنها به این اقدامها اعتراض نکرد بلکه از اقدامات مالکی تقدیر کرد. محصول این جنایتها، گسترش و تقویت داعش در سوریه و عراق بود. این نتیجه نرمش با مهیب‌ترین دیکتاتوری جهان معاصر و دست نشاندگانش بود. وی هشدار داد: حالا هم ملاهای ایران با استفاده از همین سیاست غرب مترصدند هر کجا داعش در اثر حملات ائتلاف بین المللی عقب نشینی کرد، جایش را با شبه‌نظامیان پر کنند.
مریم رجوی در بررسی مذاکرات اتمی بین کشورهای 5+1 و رژیم ایران گفت: رژیم ایران با استفاده از سیاست مماشات وبا انواع فریبها‌ تلاش می‌کند پروژه های تسلیحات اتمی خود را حفظ کند. وی هشدار داد: هر توافقی باید شامل اجرای بی قید و شرط قطعنامه‌های شورای امنیت، توقف کامل غنی سازی و بازرسیهای سرزده از تمام سایتها‌ و مراکز مشکوک باشد والا راه برای دستیابی این رژیم به بمب اتمی باز می ماند.
 رجوی بی عملی غرب در قبال سرکوب بیرحمانه مردم ایران توسط فاشیسم مذهبی حاکم از جمله زجرکش کردن زندانیان و آزار اقلیتهای مذهبی و قومی و دستگیری و اعمال فشار و زندانی کردن وکلا و روزنامه‌نگاران و فعالان اینترنتی، را توجیه ناپذیر خواند. و خواستار اقدامی مؤثر برای توقف این وضعیت فاجعه بار شد.
در اشاره به سرکوب فزاینده در دوران آخوند روحانی، که بیش از 1000اعدام را در کارنامه خود دارد و اکنون جنایت اسیدپاشی به زنان نیز به بیلان او اضافه شده، رجوی گفت: این است ماهیت واقعی رژیم ایران که پدرخوانده داعش است و ستم‌ و شقاوتش نسبت به مردم ایران صدبار بدتر از اعمال داعش است. آخوندها از زنان ایران شکست خورده‌اند. تحمیلات ارتجاعی‌شان نسبت به جامعه ایران به بن‌بست رسیده و حکومت‌شان عمیقاً متزلزل و بی‌ثبات است. و با این بربریت آشکار و اعدام ظالمانه ریحانه جباری نمی‌توانند خود را نجات بدهند.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران اظهار امیدواری کرد که با توجه به برکناری مالکی در عراق، دولت فرانسه همه امکانات خود را برای به رسمیت شناختن لیبرتی به عنوان کمپ پناهندگی و تحت نظارت ملل متحد ، لغو محاصره بویژه محاصره پزشکی، تضمین حداقلهای ضروری برای تأمین امنیت و سلامت ساکنین تا زمانی که در عراق هستند و آزادی هفت گروگان شامل شش زن قتل عام 10شهریور در اشرف، به کار بندد کاری کند که ملل متحد در باره این جنایت بزرگ تحقیق کند و مسئولان آن در برابر عدالت قرارگیرند.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
6 آبان 1393 (28 اکتبر 2014)