شکستی دیگر برای معامله گران با دیکتاتوری ولی فقیه

سرانجام دستگاه قضائیه فرانسه پس از قریب 11 سال پرونده 17 ژوئن را در حکمی تاریخی مختومه اعلام کرد. پرونده ای که از روز نخست در معامله ای ننگین با دیکتاتوری آخوندی و توسط جریان راست افراطی در فرانسه علیه مریم رجوی و مجاهدین خلق ساخته و پرداخته شده بود.

بر آن سیاق قراربر آن نهاده شده بود تا، با قربانی کردن  ارزش های حقوق بشر نوین و مقاومت ایران در رقابت های جدید جهانی برای آنچه که به گفته ی خود “بدست آوردن فرصت های از دست رفته“ می باشد،  نائل آیند.
خاطرمان هست که در آن دوران محافل دست راستی در فرانسه، در حالیکه رژیم آخوندی اعتراضات مردم میهنمان را با گلوله پاسخ می داد و در شرایطی که ماشین ترور در داخل و خارج از کشور همچنان برپا و زندان های کشور مملو از زندانیان سیاسی و دگراندیشان و اعدام در پس اعدام بود و همچنین در حالیکه بنیادگرایی مذهبی و پدر خوانده داعش در خفا بدنبال بمب اتمی و یکی از فاکتورهای اصلی در بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه به شکار میرود، ناگهان پس از انعقاد قراردادهای کلان اقتصادی و نفتی و در زد و بند با دیکتاتور خون ریز حاکم در تهران، به این نتیجه رسیدند که “مجاهدین تروریست“ هستند!
سخن از سیاستی است بنام “مماشات“ با یکی از جرارترین حاکم خون ریز در تاریخ معاصر که به مانند بختک برسر مردم و مقاومت ایران فرود آمده است و برای نجات آخوندهای حاکم به مانند چوب زیربغل  عمل می کند. بقول برشت : “آنانیکه حقیقت را کتمان می کنند، تبهکارند“

در این رابطه باز هم خاطرمان هست که رئیس ضد اطلاعات فرانسه در یک نشست خبری به دروغ در فردای حمله به دفاتر خانم رجوی در پاریس مدعی شد: «مجاهدین خلق نقشه ای برای حمله به سفارتخانه های ایران در اروپا و برخی دیگر کشورهای جهان طرحریزی کرده بودند!».

درآن دوران از این نوع موضعگیری ها و پخش اخبار جعلی برای سرپوش گذاشتن بر تبانی با دیکتاتوری آخوندی به وفور در صفحات نشریات و محافل دست راستی منتشرمی شد. آش این سیاست“ آخوند پخته “ بقدری شور شده بود که در یک اعتراف آشکار آخوند نمازی دادستان کل رژیم در در تاریخ 22 ژوئن 2003 به خبرگزاری ایرنا گفت: «این اقدام دولت فرانسه نشانگر کاری مهم در جهت تحقق ندای مظلومیت و دولتمردان ایران است که امیدواریم سایر کشورهای اروپایی نیز در این خصوص فعالیت کنند».
اتهاماتی که در آن دوران دولت شیراک با مدیریت سارکوزی، وزیر کشور وقت به مقاومت ایران زده بودند، بقدری مضحک و بی اساس و کودکانه بود، که بسیاری از حقوقدانان و کارشناسان مسائل تروریسم را به حیرت فروبرد. برای نمونه “داشتن دویست دستگاه کامپیوتر، آنتن های رادیو و تلویزیونی، نوارهای ویدئو یی، داشتن پول نقد و نقشه های شهر پاریس “از جمله این موارد سخیف بودند.
از ابعاد توطئه علیه مقاومت ایران سخن به میان آمد جا دارد تا به نقش ماموران درون و برون مرزی گشتاپوی آخوندی در این میان نیز اشاره شود. با نگاهی به داده ها و ادعاهای مطرح شده بخوبی “دست خط و امضاء“ وزارت تحت ریاست آخوند یونسی در مقالاتی که از سوی بریده مزدوران رژیم در نشریات وابسته به محافل دست راستی فرانسه و برای آماده سازی این توطئه ننگین  منتشر می گردید، قابل رویت بودند. در آن دوران خانم رجوی در پیام نوروزی 1383 به نکته ای مهم اشاره کرده بودند که در اصل جوهر و نخ نبات این سیاست را بخوبی افشا می کرد.خانم رجوی در این رابطه گفت: « آخوند های حاکم می خواستند در آتش جنگ با توطئه و زد و بند و با بکار گرفتن تمامی توانمندی های نظامی و سیاسی و تبلیغاتی و اقتصادی رژیم، از دست مقاومت سازمان یافته که تهدید اصلی موجودیت آنهاست، به کل خلاص شوند».  
بهرحال اکنون با گذشت 11 سال و طی ده ها کارزار قضایی و گسترده و همچنین با پایداری بزرگ ایرانیان، مقاومت مجاهدین و یاران آنها سرانجام مقاومت ایران و مریم رجوی با این حکم نهایی روز گذشته  پیروز شدند. بقول وکیل لکرک: در فرانسه دستگاه قضایی وجود دارد که در مقابل منافع سیاسی و دیپلماتیک سر فرود نمی آورد،.
این پیروزی به خانم رجوی، مردم و مقاومت ایران، مجاهدین خلق و یاران و هم پیمانان مبارک باد
27 شهریور 1393