اجلاس میاندوره یی شورای ملی مقاومت

اجلاس میاندوره یی شورای ملی مقاومت در روزهای یازدهم و دوازدهم تیرماه، با حضور رئیس‌جمهور برگزیدة شورا برگزارشد.

خانم رجوی در سخنان افتتاحیة خود، به اعضای شورا و ناظرانی که در نخستین روز اجلاس شرکت داشتند خوش آمد گفت و خاطرة مجاهد شهید راضیه کرمانشاهی عضو شورای ملی مقاومت را که در اردیبهشت ماه  امسال در آلبانی در اثر عوارض محاصرة پزشکی اشرف و لیبرتی جان باخت، گرامی داشت.
خانم رجوی گفت، اجلاس شورا را در حالی برگزارمی‌کنیم کهاز داخل ایران تا سراسر منطقه، اوضاع به زیان رژیم ولایت فقیه، در تلاطم و در جوش و خروش است و به ویژه، قیامها‌ و نبردهای مردم عراق علیه مالکی مهرة رژیم ولایت فقیه، دیکتاتوری مذهبی را در تهران به لرزه انداخته است.
 او ضمن هشدار درمورد کارزار گمراه‌سازی از سوی رژیم آخوندی در خصوص اوضاع عراق ، تاکید کرد که راه حل مسألة عراق یعنی راه برقراری ثبات، امنیت، و وحدت ملی در این کشور یکی بیش نیست و آن خلع ید از رژیم ولایت فقیه است. باید به خواست مردم عراق گوش کرد که بیش از سه سال است در تحصنها و قیامها و اعتراضات خود به طور مستمر بر شعار اخراج رژیم ایران از عراق و برکناری دولت تحت الحمایة این رژیم پا می فشارند. 
با توجه به وضعیت بحرانی عراق، خانم رجوی تعهدات ‌آمریکا و ملل متحد را درخصوص امنیت و سلامت مجاهدین در لیبرتی متذکر شد و تأکید کرد که آنها بر اساس تعهدات مکرر و طبق التزاماتشان، به موجب کنوانسیونها و قوانین بین المللی، باید در اسرع وقت تدابیر اضطراری و فوری برای حفاظت از جان اشرفیها اتخاذ کنند.
درمورد شرایط داخل کشور و وضعیت شکننده و بحرانی رژیم، خانم رجوی گفت: دیکتاتوری آخوندی در باتلاقی از بحرانهای درونی و بیرونی دست و پا می زند و به موازات تشدید سرکوب داخلی و موج اعدامهای وحشیانه، به توطئه‌گری علیه مقاومت ایران و شکنجه و کشتار زندانیان سیاسی روی آورده است. رژیم  به شدت می ترسد که اگر زندانها به عنوان حساس‌ترین نقطة دستگاه اختناق، شکاف بردارد، رژیم را به لبة پرتگاه ببرد. خانم رجوی در این خصوص به مقاومت قهرمانانه و شهادت مظلومانة غلامرضا خسروی اشاره کرد که واکنشها و اعتراضات گستردة  داخلی و بین المللی  را برانگیخت. هر چند که رژیم مفلوک آخوندها بازهم در تدارک اعدام فرزندان ایران از جمله اهل تسنن است که در سلولهایشان چند هفته است در حال اعتصاب غذا هستند.
رئیس جمهور برگزیدة مقاومت، مسئولیت خطیر شورا و اعضای آن را در این شرایط حساس برای پیشروی در راستای اهداف آزدایخواهانة ملت ایران یاد آورشد و ابراز امید واری کرد که بحثهای اجلاس میاندوره یی، این مبارزه را در دوران پرتلاطم کنونی غنا و روشنی بخشد.
اجلاس میاندوره یی شورا در بحثهای دو روزة خود، رخدادهای سیاسی داخلی و منطقه یی و بین المللی در فاصله اجلاس قبلی تا کنون را مورد بحث قرار داد. در صدر این رخدادها، تحولات پرشتاب جاری در عراق  قرار داشت که با انفجار خشم و عصیان عشایر و مردم ستمدیده عراق در هفته های اخیر، پس از سالها اعتراض سیاسی و تحصن و تظاهرات میلیونی و مسالمت آمیز، به یکباره فوران کرد و به سلطه دیکتاتور دست نشانده رژیم لایت فقیه در مناطق وسیعی از چند استان عراق خاتمه داد. حکومت نوری مالکی که سیاستهای جنایتکارانه اش چه در محاصره و سرکوب و کشتار اعضای مقاومت ایران در اشرف و لیبرتی و چه در حذف و به حاشیه راندن بخشهای عظیمی از جامعه عراق، به طور فزاینده از تهران دیکته می شد، اکنون درهم شکسته و با طرد و انزجار جامعه عراق و جامعة جهانی رو به رو است. اجلاس شورا برآن بود که صرفنظر از چشم اندازهای پر مخاطره یی که پیش روی کشور بحران زدة عراق و کل منطقة متلاطم خاورمیانه قرار دارد، آزاد سازی استانها و مناطق گسترده یی درعراق از سلطه مالکی، کلان سرمایه گذاریهای 11ساله خامنه ای در عراق را تا حدّ زیادی بر باد داده و اکنون ناظران اتفاق نظردارند تعادل و موقعیت جدیدی در این کشور ایجاد شده است که قابل برگشت به وضعیت گذشته نیست. تنها شانس یک پارچگی و نجات عراق، تشکیل حاکمیتی ملی وفراگیر با توازن دموکر اتیک و مشارکت همة بخشهای جامعة عراق است. دوران بهره برداری رژیم ولایت فقیه از نتایج فاجعه بار جنگ سال 2003 و خطاهای استراتژیکی سیاست آمریکا و بازگشودن دروازه های عراق به روی رژیم ، به مثابة تهدید اصلی صلح و ثبات در این منطقه از جهان، پایان یافته است. خامنه ای که بلعیدن عراق بحران زده و غرقه درخون و فاجعه  را، مهمترین راهبرد سیاست صدور تروریسم ارتجاع و تضمین بقای نظام آخوندی قرار داده بود، حالا باید منتظر آثار زهر آگین این شکست بزرگ بر طلسم ارعاب ولایت فقیه و نیروی نظامی حافظ آن یعنی سپاه پاسداران در داخل ایران باشد.
درمقابل، حقانیت« سیاست صلح شورا » که به یمن ضربات ارتش آزادیبخش ملی توانست، به عنوان عامل تعیین کننده داخلی، استراتژی جنگ ضد میهنی خمینی با شعار «فتح قدس از طریق کربلا » را درهم بشکند و او را به قبول قطعنامة آتش بس وادار سازد، اکنون درخشش ویژه یی پیدا کرده است.

به همین مناسبت اجلاس شورا، ایستادگی شجاعانه رزمندگان اشرفی، دریازده سال گذشته و همبستگی آنها با توده های مردم عراق در برابر مطامع شوم رژیم را - که در اسناد زرینی از بیانیه های میلیونی مردم این کشور اعم از سنی و شیعه، و در انبوهی از موضعگیریها و اطلاعیه های مشترک نیروهای سیاسی عراقی از همه تنوعات ملی و قومی و مذهبی این کشور، به ثبت رسیده است- ستود. رزمندگان آزادی ایران با استقامتی شگفت انگیز، بهای خونین این پایداری را پرداختند و امروز یک اجماع جهانی دربارة ضرورت ایستادگی دربرابر فاشیسم مذهبی و اثر گذاری این سیاست در راستای منافع عالی خلقهای ایران و عراق و سوریه و دیگر کشورهای منطقه شکل گرفته است.

اعضای شورا، که از آمریکا و کشورهای مختلف اروپا، دراین اجلاس حضور به هم رسانده بودند، تاکید کردند که در وضعیت نامتعین و پرخطری که عراق و  منطقه را فرا گرفته، طرفهای بین المللی گوناگون، مقاومت ایران را که در طی سالیان از نزدیک، درگیر مقابله با مداخلات رژیم آخوندی درعراق بوده است، مرجع شایسته ارزیابی وضعیت و ترسیم راه حلها می‌شناسند و بر صحت تحلیلهای شورای ملی مقاومت ایران که در بیانیه های سالانه شوراتشریح و فرموله شده است، تأکید می کنند.

9سال پیش شورای ملی مقاومت به اتفاق  آرا درمادة 54 بیانیة بیست وچهارمین سالگرد تأسیس شورا به تاریخ 15مرداد 84 «بر‌اساس تجارب 50سالة ملت ایران برای نیل به دموکراسی و حاکمیت مردم، بالاخص تجربة 27‌ساله در‌برابر دیکتاتوری مذهبی»، این پیام روشن را«به مردم و نیروهای دموکراتیک و میهن‌پرست عراقی با هر دین و مذهب و با هرمرام و ملیت»، فرستاد که«با این‌همه درد و رنج و با این همه خونی که هر روز از پیکر عراق بر زمین می‌ریزد، دیگر در عراق جایی برای هیچ‌گونه افراطی‌گری باقی نمانده است. پاسخ، در یک دولت دموکراتیک ملی و مستقل و معتدل است تا بتواند وحدت سیاسی و تمامیت ارضی کشورتان را در دیالوگ مستمر با همة جریانهایی که به قواعد دموکراتیک پایبند هستند حفظ کند و به اشغال پایان دهد». شورا در همان زمان تاکید کرد «در شرایط کنونی و در پروسة تدوین و تصویب و رفراندم قانون اساسی و انتخابات بعدی و تشکیل دولت جدید، تهدید مبرم تمامیت و آزادی عراق و به‌خصوص آن‌چه مانع اصلی استقلال آن و خروج هر چه سریعتر نیروهای چند ملیتی است، همان ”جنگ پنهان و اشغال اعلام نشده‌یی“ است که 2 میلیون و 800 هزار تن ازمردم عراق بر آن انگشت گذاشته‌اند».
اجلاس میاندوره یی شورای ملی مقاومت، در بحثهای مربوط به عراق و با توجه به اوضاع بحرانی این کشور و توطئه های رژیم آخوندی، تعهدات آمریکا و ملل متحد نسبت به حفاظت و تضمین امنیت اشرفیها و هشدارها و فراخوانهای مکرر خانم رجوی را مورد تأکید قرار داد.
در بحثهای اجلاس دو روزة شورا، پیامدهای تن دادن خامنه ای به توافقنامه ژنو برای منجمد کردن برنامه تولید بمب اتمی و مرحله نهایی مذاکرات در وین، مورد بررسی قرار گرفت. شورا برآن بود که چرخهای زمان به زیان مقاصد شوم رژیم در زمینه اتمی به حرکت در آمده است. چنانچه حکومت آخوندی به توافق جامع اتمی در مرحله نهایی تن بدهد و زهر شکست را تا به آخر سربکشد، باید پیامدهای عقب نشینی کامل را  بطور همه جانبه تحمل کند. اما اگر میز مذاکرات را برهم بزند یا امضای توافقنامه جامع را به تأخیر اندازد، بازهم روند تحولات و گذشت زمان به سودش نیست و هم چنان که مذاکره کنندگان رژیم نیز تصریح می کنند، ناگزیر در شرایط شکننده تری با همین بن بست روبه رو خواهند شد. آن هم در وضعیتی که اقتصاد رژیم ، غرقه در چپاول و بحران و فساد ساختاری است و کارشناسان خود رژیم، اذعان دارند که حتی رفع کامل تحریمها - که بسیار دور از دسترس است - نمی تواند گرهی ازکار فروبسته آن بگشاید. اجلاس شورا نسبت به هرگونه باج دادن به رژیم آخوندی ازجیب مردم ایران و مردم منطقه، یا نادیده گرفتن و تحت الشعاع قرار دادن نقض حقوق بشر درایران تحت تأثیر این مذاکرات، هشدار داد و بر ضرورت اعمال تمامی قطعنامه های شورای امنیت و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه برنامه اتمی ضد ایرانی آخوندها تاکید کرد.

در بحثهای  شورا، شکست دولت شیخ حسن روحانی ظرف کمتر از یک سال، و رسوایی دعاویش چه در زمینه اقتصادی و اجتماعی، نظیر حذف یارانه ها و طرح ننگین سبد کالا، و چه در خصوص میانه روی و حقوق بشر و دیگر مانورهای بین المللی، شکستی برای تمامیت رژیم و شکستی مضاعف برای خامنه ای ارزیابی شد. زیرا شقه درونی رژیم و آثار شکست ولی فقیه در مهندسی انتخابات سال گذشته و تن دادن ناگزیر او به شراکت باند روحانی - رفسنجانی را بغایت تشدیدمی کند. یک سال پس از روحانی، نظریه پردازان حکومتی و نمایندگان مجلس رژیم  از هر دو جناح، با وحشتی فزاینده نسبت به رویگردانی و نارضایتی اجتماعی و خطر خیزشهای مردمی در اثر تورم و گرانی و بیکاری و مشکلات حاد معیشتی، هشدار می دهند. رژیم آخوندی می کوشد این اوضاع انفجاری را با سرکوب وحشیانه و با موج  فزایندة اعدامها و جنایات ضد بشری به ویژه علیه زندانیان سیاسی، مهار کند.

درحالیکه روند تحولات از هربابت ، ضرورت تغییر بنیادین و راه حل مقاومت ایران را برجسته کرده است، اجلاس شورا گردهمایی عظیم هموطنانمان در روز 6 تیر در پاریس را به دست اندرکاران و شرکت کنندگان تهنیت گفت. بر پایی این گردهماییبا حضور وحمایت 600 تن از دولتمردان و قانونگذاران و شهرداران و منتخبان مردم از 69کشور و 5قاره جهان، شامل 6 نخست وزیر، 6 وزیر خارجه  و22وزیر پیشین، و تاکید برجسته ترین شخصیتها با تعلقات مختلف سیاسی بر ضرورت حمایت از مقاومت ایران و یگانه جایگزین دموکراتیک برای استبداد مذهبی، در بازتابهای کم سابقه خبری و رسانه ها، رخدادی بسیار مهم در اوضاع پرتلاطم کنونی و بیانگر ظرفیت و توانایی جنبش مقاومت ایران ارزیابی شده است. سناتور برجستة آمریکایی، جوزف لیبرمن، دراین باره، خطاب به شرکت کنندگان در اجتماع پاریس، گفت:« شما صرفاً در یک جلسه شرکت نمی‌کنید، شما انتخاب کرده اید که بخشی از تاریخ باشید، بخشی از تاریخ تغییریابنده؛ تاریخی بس طولانی از افراد وطن پرست و شجاعی کهدر آن جنگیده و به آزادی خود رسیده اند.آزادی از قید رژیم شروری که آنها را به گروگان گرفته است، مردم ایران باید این دیکتاتورها را سرنگون کنند.مردم آزادیخواه در سراسر جهان باید این انقلاب بزرگ را حمایت کنند».
درنخستین روز اجلاس میاندوره یی شورا و در جریان بحثهای پیش از دستور، شماری از هموطنان و نمایندگان جوامع ایرانی و همپیمانان شورای ملی مقاومت شرکت داشتند.
دبیرخانة شورای ملی مقاومت ایران
15تیر93